Home | Over mij | Contact

Essence All About Sunrise palette

zondag 15 juni 2014

De 'All About... Eyeshadow Palettes' van Essence hebben mijn hart al gestolen toen ik ze voor het eerst in de Kruidvat zag liggen. De kwaliteit maakte me geen eens zo veel uit, want ze zijn al zo schattig en hebben thema's met leuke afwisselende kleuren. Het All About Sunrise palette is natuurlijk perfect voor de aankomende zomer tijd, want met deze oogschaduws zul je stralen in de zon!




Het palette is klein van stuk, maar de oogschaduws hebben op zich een goede inhoud (8,5 gr). Het doosje past zo in je (toilet)tas en dat is erg handig voor onderweg. 

De bovenste foto is in de schaduw gemaakt en de onderste foto in de zon. De zes oogschaduws hebben allemaal een shimmery glanzende afwerking en dat geeft een prachtig effect, vooral in de zon natuurlijk. Ze hebben een zachte textuur, maar brokkelen gelukkig niet. Er zit veel afwisseling in de kleuren, waardoor je er veel kanten mee op kan.

IJzig wit, een mooie tint voor de basis - toffee bruin - donkerder bruin - goud dat neigt naar geel - bruin dat in de buurt komt van toffee bruin maar lichter is - donker grijs. 

Alle oogschaduws hebben iets weg van bruin of komen daar in de buurt. De pigmentatie is eigenlijk bij alle kleuren erg goed. Zelfs de witte tint doet niet onder voor de donkere kleuren. De enige kleur die ik echt niets vind is de op een na laatste, de lichtere bruine die in de buurt van toffee bruin komt. Er komt maar weinig kleur vanaf in vergelijking met de andere vijf oogschaduws. 

In de schaduw zijn de kleuren wat harder, maar in de zon worden de oogschaduws wat zachter. Lovely!


Ik ben zeer te spreken over het All About Sunrise palette van Essence. De kleuren zijn mooi, goed op elkaar afgestemd en goed te combineren in looks. De kwaliteit is prima en zeker voor een budgetmerk opvallend goed. Voor mij een musthave deze zomer!


Wat vind jij van het All About Sunrise Palette? 


Lots of love,
Sofie