Home | Over mij | Contact

De Hardloop Tag

zaterdag 31 mei 2014

Hardlopen is een van de weinige sporten die ik leuk vind en daardoor volhoud om te doen. Het is voor mij een heerlijke manier om energie kwijt te raken, maar ook juist om scherp te blijven. Sportkleren aan, een fijn muziekje op en gaan! Door Emily werd ik getagd om de Hardloop Tag in te vullen, dus hierbij mijn running facts. 




Wanneer ben je begonnen met hardlopen?

Ik loop nog niet zo lang hard, ik denk nu twee maanden. Overigens ben ik nu al een lange tijd gestopt, omdat mijn lichaam het jammer genoeg toch niet aan kan en mijn conditie te laag is. 


Wat was jouw beginnersfout/valkuil?

Mijn sportschoenen waren te klein geworden (lol, zo weinig sport ik dus). Daarom besloot ik mijn Nike Airmax Leopard te gebruiken. Lopen doe ik er heerlijk mee, maar rennen is na een paar keer niet meer te doen op dat soort schoenen. Ze zijn zo lomp en zwaar, dat ik soms bijna over mijn eigen voeten struikelde. Na een paar weken heb ik speciaal voor het hardlopen betere Nike's gekocht. Gosh, wat een verschil! 


Heb je wel eens last gehad van blessures?

Eigenlijk niet. Voor mij uniek, want ik heb altijd snel last van (spier)pijn en pijn van mijn botten na het sporten. Zelfs na de eerste keer had ik nergens last van. 


Wat draag je tijdens het hardlopen?

Meestal draag ik een hemdje met vest, legging, hardloopsokken en hardloopschoenen natuurlijk. Niets bijzonders, maar wel het meest comfortabel. 

Welke schoenen draag jij tijdens het lopen en heb je aan- of afraders?

Voor nu de Nike Rosche Run. Ooit, als mijn lichaam weer klaar ervoor is om te sporten, wil ik betere kopen. Deze zijn prima hoor, maar ik merk dat ze niet heel stevig zijn. 


Gebruik je App's tijdens het hardlopen?

Het liefst gebruik ik RunKeeper, omdat die App voor mijn idee wel nauwkeurig is en ik er nooit problemen mee heb. 


Maakt lopen je hoofd juist leeg of vind je het heerlijk om zo de dag door te nemen?

Ik vind het heerlijk om alles even te laten, verstand op nul en lekker te gaan rennen. Ik zet mijn muziek op het hoogste volume en gaan met die banaan! Mijn hoofd leeg maken dus. 

Wat staat er nog op je wishlist?

Hmm, voor nu eigenlijk niets. Ik ben tevreden met de dingen die ik voor het hardlopen heb. 

Wat zijn je irritaties om je heen tijdens het lopen en wat is juist bemoedigend?

Toen ik nog liep had ik de pech dat ik precies dezelfde route, op precies dezelfde dag en tijdstip rende. Ik kwam dan namelijk altijd twee grote groepen hardlopers tegen die denken me omver te kunnen lopen en niet aan de kant gingen. Ik moest dan wel een lange tijd wachten voor ze voorbij waren en was dan gelijk uit mijn ritme. Het stomme is dat die route, dag en tijdstip wel favoriet was en ik dan opzich op mijn best liep, dus tja... 

Bemoedigend voor mij is een lekker zonnetje en zo weinig mogelijk wind, en zo min mogelijk groepen hardlopers dus ;-) 

Doe jij aan hardlopen? 

Lots of love,
Sofie