Home | Over mij | Contact

Rimmel London Urban Seductress palette

donderdag 16 januari 2014

Van een vriendin kreeg ik dit palette van Rimmel London. Ik was enorm benieuwd, want eigenlijk koop ik nooit meer iets van dit merk. Met paletten waarin verschillende soorten make-up zitten heb ik nooit zo goede ervaringen. Vaak zijn de oogschaduwen wel prima, maar valt de blush dan weer heel erg tegen. Een onverwachte musthave!



Ik wist niet dat Rimmel London ook zulke paletten op de markt bracht, tof! Rimmel London vind ik vaak niet zo'n interessant merk, maar dit palette heeft dat wel even veranderd. Er zitten negen oogschaduws in, drie blushes en negen lipglossen. Verder heeft het een rechthoekig vormige spiegel, een oogschaduw en een duo lipgloss kwastje. 

Oogschaduws 

De eerste rij is perfect voor een mooie Smokey Eye. De oogschaduws zijn alle drie geweldig gepigmenteerd en hebben een mooie glanzende afwerking. 

De middelste kleuren zijn de zachte pasteltinten en hebben geen shimmer. De matte kleuren zijn over het algemeen wat brokkeliger van textuur en er komt minder kleur vanaf. De oogschaduws zijn goed voor een wat subtielere look. 

De laatste rij oogschaduws zijn de heftige, wow! Metallic groen, oranje en zo wit dat bijna je ogen er pijn van doen. Twee metallic en een matte kleur die allemaal fijn van textuur en goed gepigmenteerd zijn. 

Over de oogschaduws kan ik kort zijn: wat een geweldige pigmentatie! De kleuren met metallic afwerking hebben het beste pigment.  


De blushes hebben twee matte rozige en een peachy kleur die neigt naar bruin. Ze zijn geschikt voor een lichte, maar ook voor de donkerdere huid. De bovenste kleur heeft het beste pigment, maar ik vind de tint net iets te onnatuurlijk. De middelste kleur vind ik vooral mooi. 


De lipglossen verassen mij ook. Met een tot twee vegen is dit het resultaat. Er zitten echt veel tinten bij in de niet voor de meest hand liggende kleuren, zoals glitter goud, taupe bruin, wit en paars. Ik draag deze kleuren liever niet, maar het is wel leuk om mee te experimenteren. 


Wat ben ik blij met dit palette! Ik kan er echt alle kanten mee op door de grote variëteit aan kleuren.De kleuren zijn over het algemeen aan de wat donkere kant, dus leuk voor najaar en winter of heftigere looks. De oogschaduws en blushes zijn top, maar met de lipglossen weet ik mezelf niet zo veel raad. 

Het palette is verkrijgbaar bij de Etos. Er zullen wel meer (web)winkels zijn die het verkopen, maar precies waar weet ik niet. Net zo goed weet ik niet de precieze prijs, voor rond de €10,00 heb je het palette in huis. 


Wat is jouw eerste indruk van het palette? 

Lots of love,
Sofie