Home | Over mij | Contact

Catrice BB Allround Foundation

zondag 19 januari 2014

De BB Cream is inmiddels een zeer populair product in Nederland. Naast de dure merken hebben nu ook de goedkopere drogisterij merken er een, yes! Die van Essence heb ik geprobeerd, maar viel bij mij niet in de smaak en maakte mijn huid zo oranje als een wortel. Nu is het de beurt aan de BB Allround Foundation van Catrice. Bevalt deze wél? 



De BB Cream zit in een mooie en handige rosé kleurige tube met tuitje. De inhoud is 30 ml. Ik heb voor 020 Rosy Beige gekozen. Er is nog een lichtere tint en twee donkerdere tinten verkrijgbaar. 

De BB Cream belooft 6 dingen: hydrateert de huid en voorkomt glimmen door vet op te nemen, vermindert de zichtbaarheid van poriën, verzacht imperfecties en verbergt alle soorten pigmentvlekken en verkleuringen, bevat verhelderde pigmenten die een stralende gloed en zijdezachte huid geven, beschermt de huid met UV filters (bevat SPF30) en heeft zoete amandelolie wat een droge en gevoelige huid verzorgt. 

Er zitten verzorgende bestanddelen in zoals hydraterende amandelolie en glycerine die de huid zacht en soepel houden. Dat waren dan ook gelijk de verzorgende ingrediënten en is de rest wat er ook in andere foundation zit. Er zitten wat siliconen in, maar gelukkig geen parfum, alcohol en parabenen! 


De textuur is niet waterig, maar wel dunner dan ik gewend ben. Ik vind het goed, want zo gaat het uitsmeren snel en heb je niet het gevoel dat er als het ware een tweede laag op je huid zit. 

Zonder make-up. Mijn huid is door het clean eten veel zuiverder geworden! Toch heb ik nog wel last van wat rode plekjes rondom mijn neus en mond. Mijn t-zone en onder mijn ogen zijn plekjes waar het vettig is. 

Het resultaat met de BB Cream. De dekking is helemaal prima! Mijn huid is echt veel egaler geworden en heeft een minder gele ondertoon. Jammer genoeg is het glimmen, vooral bij mijn voorhoofd, niet weggegaan zoals het product belooft (niet zo duidelijk op de foto te zien). 


Hier nog een duidelijker foto van mijn gezicht zonder en met de BB Cream. Een mooie dekking zonder pancake effect. Dag rode plekjes! 

De uiteindelijke look met de BB Cream. Het was wel echt nodig om poeder te gebruiken, maar dat geeft niet want het hoort sowieso bij mijn dagelijkse routine. 

Ik ben enthousiast over de BB Cream van Catrice. De dekking is goed voor een huid met niet al te veel onzuiverheden en egaliseert mooi. Het tegengaan van glimmen is niet zo geslaagd, dus poeder zou ik erna zeker gebruiken. Er hadden ook iets meer verzorgende bestanddelen in kunnen zitten, want nu is het meer een foundation met wat extra's. Toch is het een BB Cream die heel fijn is en zeker zijn beloftes waar maakt!

De Catrice BB Alround Foundation Multi Benefit Make-Up SPF 30 kost € 5,99 en is te koop bij Kruidvat en Trekpleister. 

Van welk merk is jouw favoriete BB Cream?

Lots of love,
Sofie