Home | Over mij | Contact

MUA Glamour Nights oogschaduw palette (+ twee ooglooks)

zondag 13 april 2014

Een van de vele mooie paletten die Makeup Academy verkoopt is het 'Glamour Nights' palette. De kleuren zijn geschikt voor overdag maar juist ook bij feestelijke gelegenheden, omdat de kleuren afwisselend donker, wat lichter en mat en shimmery zijn. Voor twaalf oogschaduws betaal je nog geen vijf euro. Wat voor moois heeft dit palette nog meer te bieden? Kijk mee naar de swatches en twee ooglooks. 


Het palette zit in een langgerekt doosje met twaalf kleuren in kleine, ronde vakjes. Het design is simpel, maar ziet er goed uit. De hoeveelheid oogschaduw die je krijgt is niet heel veel, want de vakjes zijn vrij klein. Voor de nog geen vijf euro die je ervoor betaalt mag ik natuurlijk niet klagen. 

Er is niet een duidelijke lijn te trekken qua kleuren en structuur, want die zijn heel verschillend. Er zitten zowel donkere, lichte, matte en shimmer oogschaduws in. Met 'Glamour Nights' kan je vooral donkere of de wat meer opvallendere looks maken. 

Het begint al goed: de eerste vier kleuren hebben een geweldige pigmentatie. De zwarte kleur ziet er trouwens gek uit, maar er zitten daar velletjes op mijn vinger waardoor dit zo lijkt. Zelfs de witte basis kleur is goed gepigmenteerd. Vooral de blauw/paarse met shimmer vind ik mooi. 

De groene kleur (sorry weer van de velletjes) is bijzonder en de grijze kleur met shimmer perfect voor feestelijke gelegenheden. De grijze en paarse kleur zijn wel tegenvallers qua structuur en de pigmentatie van beide is echt minder dan de overige kleuren. 

De laatste vier oogschaduws zijn verschillend qua soort. De grijze kleur is prima gepigmenteerd en is een bijzondere tint. De twee middelste kersenrood en bruin zijn prachtig shimmery en dekken goed. De laatste crème kleur stelt me teleur en daar kan ik eigenlijk niets mee. 

Allereerst heb ik een heftige look met kersenrood gemaakt en de bruine shimmer oogschaduw. Dit is echt een look die vooral geschikt is voor een feestje en springt er uit! 

De tweede is een lieve ooglook met zachtere kleuren die ook geschikt is voor overdag. De matte paarse oogschaduw dekt wat minder, maar is verder goed gepigmenteerd. Ik had juist trouble met de zilveren shimmer kleur, die niet fijn aanbrengt en kruimeliger wordt. 

Ik ben erg tevreden met het 'Glamour Nights' palette van Makeup Academy. Het lijkt misschien een lastig palette door de variëteit aan kleuren en structuur, maar zie het als een uitdaging en maak er creatieve looks mee! Gelukkig zijn er ook genoeg mogelijkheden om er een basic look mee te maken. De structuur is soms even wennen, maar de pigmentatie in het algemeen goed. Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten!

'Glamour Nights' is online te koop in de webshop van MUA voor € 4,80 en heel binnenkort ook bij het vertrouwde Kruidvat. 

Lots of love,
Sofie