Home | Over mij | Contact

Miss Sporty lipsticks 052 Peachy Kiss & 039 Sweet Berry

dinsdag 22 april 2014

Ik loop niet vaak in de Etos langs het Miss Sporty schap. Als ik het wel doe, blijf ik altijd wel even hangen en twijfelen om iets mee te nemen. De lipsticks van het budgetmerk hebben me nooit overtuigd, maar ik besloot ze dit keer een nieuwe kans te geven. Met het nieuwe design zien ze er in ieder geval al veel beter uit, maar hoe is de kwaliteit van de lipsticks zelf?




De lipsticks zijn veranderd van design en hebben een zwarte huls gekregen. Het ziet er op deze manier veel chiquer en beter uit. Er zit een klein doorzichtig gedeelte zodat je de kleur goed kan zien als de dop erop zit. De zoete geur die de lipsticks hebben is nog steeds en heel herkenbaar.

De swatches zien er in ieder geval goed uit. De kleuren zijn beide goed gepigmenteerd en glijden over mijn huid. Sweet Berry is vrij mat en donker van kleur waar Peachy Kiss juist wat wateriger en sheer is. 

Ik had verwacht dat Peachy Kiss veel meer als een perzik kleur uit zou vallen, maar dit vind ik een tegenvaller. Deze kleur staat beter bij een getinte huidskleur. Ik had gehoopt dat deze lipstick een meer zalmroze/ perzik tint had. Het is voor mij een miskoop, want de kleur krijgt een vies bruine tint op mijn lippen. 

Maar gelukkig is er dan nog Sweet Berry: een te gekke roze lipstick met paarse ondertoon. Deze kleur valt iets meer roze uit dan verwacht, maar dat is niet erg. Het heeft een veel betere dekking dan Peachy Kiss en is matter. De tint knalt, I like! 

Voor Miss Sporty vind ik de lipsticks prima qua kleur, pigmentatie en dekking. De houdbaarheid laat de wensen over, want door de romigheid glijden de kleuren zo op, maar ook zo af je lippen ;-) Heel lang blijven ze dus niet zitten. Na een uur/ anderhalf uur is bijwerken nodig. De kleur is dan niet helemaal eraf, maar mooi ziet het er dan niet meer uit. Altijd fijn om deze lipsticks in je stash te hebben zitten. 

De lipsticks van Miss Sporty zijn bij Etos en DA te koop voor € 2,49 per stuk. 

Draag jij weleens een lipstick van Miss Sporty?

Lots of love,
Sofie