Home | Over mij | Contact

Wondermiddel: Lait-Crème Concentré van Embryolisse

donderdag 24 april 2014

Embryolisse is al zestig jaar een begrip in Frankrijk. Het wordt gebruikt door vele vrouwen, aangeraden door dermatologen en zelfs visagisten en make-up artiesten zijn verzot op dit merk. Deze crème is een van hun meest geroemde producten en ik was erg benieuwd of ik dat ook zou vinden. Het mooie aan de crème is dat het voor niet een, maar voor meerdere dingen werkt. Het is dus een multifunctioneel product wat voor elke soort huidtype geschikt is. Wondermiddel is zeker een goede benaming voor deze crème. 


De tube is simpel wit en langgerekt en heeft een draaidop. De inhoud is 75 ml, dat is dus vrij veel. Er is geen kleine variant meer verkrijgbaar zover ik heb gevonden. 

De samenstelling: verzachtende olie en natuurlijke, actieve ingrediënten: Karitéboter, bijenwas, aloë vera en soja-eiwitten. Symdiol 68T (een conserveermiddel zonder parabenen) Dit product heeft een uitgebalanceerde samenstelling om de kans op mogelijke allergische reacties te minimaliseren.

Lait-Crème Concentré kan gebruikt worden als: dag- en nachtcrème, moisturizer, make-up remover, primer, masker, tegen irritatie van het scheren… Zo, dat is een heel rijtje! De crème is wit en geurloos, dus ruikt heel neutraal. Verrassend, want tegenwoordig hebben bijna alle crèmes een geur. 

De substantie is best dun. Ik moest hier in het begin aan wennen, want daardoor gebruikte ik snel te veel. De crème voelt niet zwaar aan op mijn huid en dat vind ik heel prettig. Het intrekken duurt niet lang, 's ochtends bij haast kan ik het goed gebruiken. 

Ik gebruik de crème altijd op mijn gezichtshuid. Daar is het op sommige plekjes super droog, maar ook juist vettig. Voorheen had ik veel last van velletjes, kleine rode vlekjes en onzuiverheden. Dit is nu verleden tijd met deze crème: mijn huid knapt er zichtbaar van op en is veel zachter en rustiger geworden! Ik vind het fijn om in de ochtend en avond te gebruiken, maar als make-up remover is het ook een aanrader. Ik heb nog nooit zo'n soort crème gehad, echt heerlijk! 

Het product werkt voor ieder huidtype, dus daarom zou ik het ook aanraden aan jullie allemaal. Op alle vlakken ben ik tevreden over Lait-Crème Concentré. Hij werkt ook op zo veel diverse manieren dat je de plank bijna niet kan misslaan bij aanschaf. De prijs ligt hoger dan de doorsnee drogisterij crème, maar voor de mogelijkheden en werking vind ik het erg meevallen. 

Lait-Crème Concentré van Embryolisse is onder andere te koop in hun webshop, bij Douglas, Mooi Parfumerie voor rond de € 18,50. 

Heb jij ook een wonder crème?

Lots of love,
Sofie