Home | Over mij | Contact

Mijn drie favoriete bodylotions van dit moment

zaterdag 22 maart 2014

Mijn droge huid is het waard om goed verzorgd en verwend te worden. Een tijd geleden vergat ik het vaak aandacht te geven, waardoor mijn huid niet meer fijn aanvoelde en het even heeft geduurd voordat het weer gezonder was. Deze drie bodylotions heb ik de afgelopen tijd het liefst en meest gebruikt. Ze zijn allemaal anders en hebben verschillende kwaliteiten en pluspunten: bodylotions van La Roche-Posay, Rituals en Vaseline. 




De Magic Touch bodycrème is een van mijn fijnste Rituals producten. De crème is romig en voedt mijn huid goed. Door de speciale technologie kan de luchtige crème gemakkelijk op de huid worden aangebracht. Er zit kersenbloesem en rijstemelk in verwerkt, wat zorgt voor een zacht zoete geur die heel ontspannend werkt. De geur blijft een klein uurtje aanwezig. 

Ondanks de kleine tube, is het een zuinig product waar ik geruime tijd mee doe. Het bevat antioxidanten, vitamine E en het ingredient Centella Asiatica dat helpt de huid te verstevigen. Een fijne bodycreme die mijn huid goed verzorgd. De tube van 70 ml kost € 5,50 en is te koop bij Rituals. 

La Roche-Posay Kalmerende Lotion

La Roche-Posay is een merk dat alleen bij drogisterijen en schoonheidssalons verkrijgbaar is. De Iso-Urea Lichaamsmelk zit in een pompfles van 400 ml. Alle producten van dit merk zijn dermatologisch getest en dus heel verantwoord. De geur is subtiel en basic, het heeft dus niet echt een uitgesproken geur. De creme is best dik en lobbig, intrekken duurt daardoor wat langer. 

Het bijzondere is dat het helpt de oppervlakkige cellen te verwijderen, korrelige huid vervlakt en ruwe lichaamzones gladder maakt. Tevens werkt het kalmerend. Mijn droge huid was door deze bodylotion binnen drie dagen al echt veel zachter en gezonder. Dit is de bodylotion die voor mij zonder twijfel het best zijn werk doet. Is online, bij drogisterijen en schoonheidssalons verkrijgbaar voor rond de € 17,00. 
Ik denk dat iedereen inmiddels wel heeft gehoord van de Vaseline Spray & Go bodylotions. Het zit in een langgerekte spuitbus van 190 ml. Mijn favoriet is de Cacao Radiant variant. De geur is zoet en aanwezig, soms zo sterk dat het op parfum lijkt. De geur blijft zo'n anderhalf uur hangen. 

Deze bodylotion is dun van substantie en erg geschikt om te gebruiken als je haast hebt. Het trekt snel in en zorgt dat mijn droge huid opknapt. Cacao bevat van nature een hoog gehalte vitamine E, waardoor de huid glad en zacht wordt. Van deze geur moet je wel echt houden, maar als je ervan houdt is het een heerlijke lotion. Vaseline Spray & Go is te koop bij verschillende drogisterijen voor € 6,89 per stuk. 



Dit waren dus mijn drie fijnste bodylotions die ik jullie allemaal kan aanraden. De bodycrème van Rituals is zacht van geur, heeft een subtiele werking en maakt mijn huid lekker zacht. De Vasline Spray & Go Cacao Radiant is echt een bodylotion die voor alle huidtypes geschikt is en een goede werking heeft. De crème van La Roche-Posay is mijn grote favoriet. Ondanks dat de basic geur niet veel punten scoort, is de werking binnen korte tijd al geweldig, herstelt mijn huid en de lobbige substantie is heel fijn. 


Wat is jouw favoriete bodylotion van dit moment?

Lots of love,
Sofie