Home | Over mij | Contact

Vijf minuten signature look - winter 2013/2014

zondag 23 maart 2014

Per seizoen heb ik vaak een bepaalde look die ik op schooldagen het vaakst als standaard draag. De look moet niet te veel tijd kosten, makkelijk zijn, passen bij het soort seizoen en ook niet onbelangrijk - matchen bij bijna alle outfits. Afgezien van deze punten, moet het natuurlijk ook een leuke look zijn. Op schooldagen heb ik vaak maar 5 minuten de tijd om me in de ochtend op te maken en dan is dit mijn signature look. 



Vaak deze winter heb ik de BB Cream van Catrice vaak op gehad, maar ik merk sinds de laatste tijd dat ik het product niet meer zo fijn ga vinden. Het verdeelt niet meer zo geweldig en ik irriteer me aan de substantie. Dit was dus mijn laatste foto met de BB Cream (dat klinkt vrij dramatisch haha). Voor de rest gebruik ik concealer van Miss Sporty en poeder ik af met Essence.  


De blush die ik gebruik is van NYX en is een van mijn favoriete blushes all time. Het is een vakjes blush, dus je kan de kleuren gebruiken die je het meest aanspreken. Ik breng veel van de rode tint met een beetje van het roze vakje aan, zodat mijn wangen een gezonde, winterse gloed krijgt. 


Een makkelijke gloss op schooldagen is een met nude kleur. Ik vind de Lip Appeals van Catrice heel fijn en deze nude kleur zorgt voor net dat beetje wat extra. 


Ik heb er expres voor gekozen om geen eyeliner voor de look te gebruiken, omdat dat 's ochtends vroeg bij mij altijd fout gaat en te veel tijd kost. Ik breng eerst oogschaduwbasis aan en daarna grijze kleur van Catrice die ik licht naar boven uitblend. Daarna 'Swan Lake' van Mac over mijn bewegend ooglid. Zo wordt de grijze kleur intenser en de look opvallender. 



Alle gebruikte producten:

- Catrice BB Cream '020 Rosy Beige'
- Essence Compact Powder '04 Perfect Beige'
- Miss Sporty Concealer
- Sephora Outrageous Volume Dramatic Volume mascara 
- Catrice oogschaduw '050 The Noble Knights'
- Mac oogschaduw 'Swan Lake'
- Oogschaduwbasis 
- Catrice Lip Appeal '080 Bare Necessity'
- NYX Mosaic Powder '09 Paradise'
- Wenkbrauwpotlood Hema 

Ik ben blij dat nu het lente is, de make-up looks weer wat vrolijker en met meer kleur mogen zijn. Heb jij een signature look gehad afgelopen winter?

lots of love,
Sofie