Home | Over mij | Contact

The Fairytale TAG

vrijdag 28 februari 2014

Sprookjes: iedereen heeft erin geloofd of doet dat nog steeds. Het is een manier om even aan de werkelijkheid te ontsnappen en heerlijk weg te dromen. Sprookjes zijn niet meer uit ons leven weg te denken, we zijn er namelijk allemaal mee opgegroeid. De Fairytale Tag zijn persoonlijke vragen gebaseerd op een aantal sprookjesfiguren. 



Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi?

Ik vind dat iedereen van binnen en buiten mooi is van zichzelf. Het is natuurlijk altijd lastig om over jezelf te zeggen dat je mooi bent. Vroeger had ik zo'n laag zelfbeeld dat ik mezelf een monster vond en alles deed om mezelf pijn te doen. Gelukkig is die tijd nu voorbij. Er zijn dagen dat ik mezelf niet echt kan waarderen, maar over het algemeen zie ik steeds meer de positieve dingen van mezelf qua innerlijk en uiterlijk. 

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?

Ik merk dat mijn biologische klok wat aan het veranderen is. Voorheen sliep ik zo'n 8 uur, maar nu lukt me het meestal maar om 6 uurtjes te slapen. Ik word sowieso altijd standaard om 6 uur 's ochtends wakker.

De Kleine Zeemeermin: Welk offer zou jij opbrengen voor liefde?

Voor mij is liefde alles, dus voor diegenen waarvan ik houd zou ik alles doen en ga ik door het vuur. 


Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?

Ik vind het fijn om buiten te zijn! Zeker met de lente en zomer. In de herfst en winter blijf ik sneller binnen, maar ga ik ook zeker elke dag naar buiten. Het enige wat ik niet tof vind is wind en regen, dus dan ga ik echt niet uit huis. 

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel?

Ik vind het heel lastig om mensen te vertrouwen, maar dat komt helemaal door mijn verleden. Ik ben van nature namelijk niet wantrouwend ingesteld. Als ik iemand eenmaal goed ken, vertrouw ik diegene wel snel. 

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je snel makkelijk voor de gek te houden?

Vroeger wel, maar nu geloof ik zeker niet meer alles. 


Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?

Ik vind een persoon mooi, als diegene oprecht en zichzelf is zonder anderen te kwetsen, positief ingesteld, respectvol, behulpzaam, betrouwbaar en passievol is. 

Assepoester: Heb je een avondklok?

Ja, ik voel wel als ik echt moet gaan slapen. Jammer genoeg ga ik vaak over mijn slaap heen, waardoor ik dan niet meer goed in slaap val. 

De Kikkerkoning: Wat vind jij walgelijk?

De pijn en onrecht die mensen elkaar en andere levende wezens kunnen aandoen. Ik heb het dan zowel over lichamelijk en psychisch. De mens kan zo gemeen en haatdragend zijn. Sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en leven zo hun hele leven zonder aan de medemens te denken. Bah, daar walg ik echt van. 


Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?

Wij hebben wel altijd planten in huis staan, maar dan vooral bloemen met vrolijke kleuren zoals rozen en bloesem. 

De Gelaarsde Kat: Heb jij huisdieren?

Nee niet meer, jammer genoeg!

Peter Pan: Wat is je mentale leeftijd?

Pfoeh, dit vind ik een hele lastige vraag. Ik word vaak qua uiterlijk iets jonger geschat, maar mijn omgeving zegt dat ik mentaal juist ouder over kom. Dat komt denk ik omdat ik serieus  en zelfstandig ben en een volwassen kijk op dingen heb en me ook zo gedraag. 


De Sterrendaalder: Wat is je meest waardevolle bezit?

Mijn familie, vrienden en vriend zijn mij het meest dierbaar. Materiële zaken maken het leven leuker, maar zijn voor mij zeker niet het belangrijkst. 

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?

Ik ben een heel gevoelig mens. Veel dingen raken me en ik trek me ook veel dingen aan. Ik kan snel emotioneel worden, onzeker zijn over dingen en soms de mening van andere mensen heel erg belangrijk vinden. Aan de andere kant kan ik ook juist heel zelfverzekerd  zijn. 

Vrouwe Holle: Ben je lui of een harde werker?

Ik kan absoluut niet tegen luiheid, dus ik werk graag hard! Op de bank zitten is echt niets voor mij en ik ben liever de hele dag door bezig. 


De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?

Ik houd zeker wel van feestjes! Ik word daar altijd vrolijk van. Als ik 18 ben kan ik eindelijk meer uitgaan. Ik kijk daar best naar uit. 

De Nieuwe Kleren van de Keizer: Geef je veel om kleding?

Kleding is belangrijk voor me, want ik vind het leuk om er goed verzorgd en stijlvol uit te zien. Ik ben echt bezig om een eigen stijl te ontwikkelen en kan uren voor de spiegel staan voordat ik de in mijn ogen perfecte outfit heb. 

Pinokkio: Wat is je grootste wens?

Dat iedereen gelukkig en gezond is en het leven heeft en kan leven zoals diegene zelf wil zonder anderen pijn te doen! 


Geloof jij (nog) in sprookjes?

Lots of love,
Sofie