Home | Over mij | Contact

Plog | 16 februari

maandag 17 februari 2014

Mijn allereerste Plog is zojuist geboren, hoera! Ik was sowieso van plan om ook eens iets met deze hype te doen en gister vond ik echt een typisch dagje om voor het eerst te gaan Ploggen. Het was een heerlijke zondag, waar we naar twee evenementen in de IJsselhallen in Zwolle gingen. Ik laat jullie mijn hele dag zien, van wakker worden tot weer slapen gaan.


Goedemorgen! Ik ben altijd rond 6 uur al wakker en kan dan niet meer slapen, maar vandaag sliep ik lekker door en werd ik pas rond half 10 gewekt door mijn moeder. Oeps! 

We wilden niet pas rond het middaguur vertrekken, dus ik moest me haasten. Mijn ontbijt heb ik heel snel gegeten. Daarna even gauw een lunch maken: vier broodjes met geitenkaas, ei, Hüttenkäse en appelstroop en een hand noten.  

Ik trok mijn favoriete trui aan van C&A met een zwarte skinny jeans en laarsjes met studs. 

Op naar Zwolle! Wat een heerlijk zonnetje. Ik vind het dan echt geen straf om in de auto te zitten.

Ik was nog nooit bij de IJshallen geweest. Een soort Jaarbeurs in Utrecht, maar dan kleiner en ik kreeg het gevoel dat dit meer voor amateurs is.

Mijn moeder wilde heel graag naar de sieradenbeurs. Wow, wat veel verschillende kralen en kleuren, lekker vrolijk! We hebben er wel een uurtje rondgelopen. 

We wisten ook dat er de Paraview beurs naast was en daar gingen we ook nog een kijkje nemen. Dit is trouwens nog een foto van de sieraden, want ik durfde daar geen foto te nemen. Echt bijzonder dat al die mensen zo veel kunnen voelen, zien, horen, waarnemen... Ik geloof er niet altijd in, maar heb wel een publiekelijke lezing bijgewoond en een persoonlijke reading naar aanleiding van een foto gehad. Alles wat de mevrouw zei klopte en het heeft me toch echt geholpen. 

Mooie basic ring met steentje gekocht op de sieradenbeurs. 

Rond 3 uur weer terug naar Amersfoort. 

Image and video hosting by TinyPic
Weer thuis maakte ik echt een van de beste tussendoortjes, heerlijk! Misschien is de combinatie een beetje gek, maar iedereen zou dit een keer moeten proberen. Daarna nog een appel en noten.


Inmiddels was het alweer 5 uur, de tijd ging zo snel! Even boodschapjes doen voor het avondeten. Hmm, welk vegetarisch vlees zou ik kiezen? Altijd lastig.. 

Dinner time! Ik at Thaise groenten met crème fraiche aardappelpuree en vegetarische beef stukjes.

Na het eten ging ik naar een vriendinnetje, die op een kwartier fietsen van mij woont. Ik ben daar twee uur gebleven. Gezellie!

Toen ik thuiskwam nog even relaxen voor de televisie. Ik zag eerst wat saaie programma's, maar daarna kwam Nieuwsuur met een item over Euthanasie bij ernstig psychiatrische patiënten, wat hier steeds vaker wordt gedaan. Heel interessant en ook wel heftig, maar ik vind het 'mooi' dat we dit in Nederland hebben en daarmee mensen kunnen helpen als het echt niet meer gaat. 

Rond half elf uur dook ik in bed en ging ik direct slapen. Welterusten!

Hoe vinden jullie mijn eerste Plog? Vaker doen?

Lots of love,
Sofie