Home | Over mij | Contact

Inspiratie | Oogschaduw kunstwerkjes van Tag Peleg

woensdag 19 februari 2014

Tag Peleg is een Israëlische make-up artist die besloot het eens anders aan te pakken dan de doorgaans oogschaduw creaties. Ze vindt dat de kracht van make-up niet alleen de mogelijkheid is om een vrouw mooier te maken, maar ook het vermogen geeft om te transformeren. Een kunstwerkje maken van je ogen, dat is de gedachte achter haar looks. Ik vind haar creaties echt fantastisch.




Allereerst excuses dat er gister geen nieuwe post online is gekomen, de review die ik gister had gepland is opeens weg en moet ik opnieuw schrijven.  

Tag gebruikt voor haar kunstwerken  alleen oogschaduw en vloeibare eyeliner in alle denkbare kleuren. Haar creaties zijn veelal geïnspireerd op sprookjes en bekende romans, maar ze maakt ook steeds meer looks over serieuze onderwerpen. Hieronder heb ik een aantal ervan op een rijtje gezet. 

Look geinspireerd op de kinderserie De Moomins. Zo schattig!

De prinses op de erwt. 

Deze look is dramatisch en lief tegelijk. Geïnspireerd op manisch depressiviteit. Ik vind de verbeelding heel mooi en goed uitgedacht. 

De prinses en de kikker. Tof met dat haar, het strikje en de prachtige eyeliner. 

Assepoester. Heel mooi met die blauwe jurk, steentjes en schoentje aan de linkerkant. 

Anne Frank mag ook niet vergeten worden. Een donkere look met Anne aan een tafel bij kaarslicht, schrijven in haar dagboek. De wenkbrauw dient als dakje, wat vindingrijk! 

1, 2, 3, 4, 5… Schaapjes tellen!

Knuffelende katten, zoals Yin en Yang. 

Een slapend sneeuwwitje. 

Onderhuidse tranen. Iedereen heeft wel eens verdriet zonder dit te uiten, maar het is er wel.  Van binnen heb je dan verdriet. 

Sushi, nog best realistisch ook!


Het lelijke eendje. 

Rudolph the red nosed reindeer. 

Oeh, ik krijg het bijna koud als ik naar deze winterse look kijk. Het is geïnspireerd op karakters uit de Disney-film 'Frozen'. 

Een van haar recentste looks is deze tegen pesten, met als onderschrift: 'woorden kunnen gevaarlijk zijn, gebruik ze voorzichtig'. Ik vind het een hele indringende look. 

Kende jij de kunstwerkjes met oogschaduw van Tag Peleg al? Wat vind je haar mooiste creatie?

Lots of love,
Sofie