Home | Over mij | Contact

Mixed reviews - CoverGirl, Wet 'n Wild en Barry M

zaterdag 15 februari 2014

Laatst kreeg ik een leuk pakketje van Beauty Voordeel Shop toegestuurd met vier producten van Wet'n Wild, CoverGirl en Barry M. Leuke merken die in Nederland niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn en daarom was ik ook gelijk erg enthousiast om de producten te testen. Ik ben zeker verrast en het blijft leuk om nieuwe merken te ontdekken. Benieuwd naar de reviews van deze producten? Kijk dan verder!


CoverGirl lipstick 575 Really Red

De verpakking is basic met transparente dop en blauwe huls. Deze lipstick heeft vier belangrijke eigenschappen: lange houdbaarheid, hydratatie van de lippen en bevat vitamine A, grotere hoeveelheid vitamine E en meer dan 30% verzachtende bestanddelen. 
De kleur is best heftig, fel rood die wat naar roze neigt en lichte glans heeft. Ik vind het een leuke, opvallende kleur die goed dekt. De lipstick voelt erg fijn aan op mijn lippen, niet de droog en niet te smooth. De structuur is wat stroever en had voor mij wat romiger gemogen, maar daardoor blijft hij wel goed zitten. Na drie uur met twee eet- en drinkmomenten zit hij nog prima. Een kwalitatief goede lipstick dus! Is verkrijgbaar voor € 3,95. 

CoverGirl nagellak Pink Twinkle 420 Rose Brilliant 

'Pink Twinkle 420 Rose Brilliant' zit in een vrij groot flesje en doet me in het potje heel erg denken aan de Golden Rose lakken. Zonder nagellak is de lak niet bijzonder en zie je er nauwelijks iets van op je nagels. Het kwastje is smal en recht afgesneden. Ik vind dit niet altijd fijn, maar bij een topcoat maakt me dit niet zoveel uit. 

Hoewel het roze wel doet vermoeden dat de lak ook kleur heeft, blijft het transparant. Maar als topcoat is het zeker een pareltje! Het heeft gouden en zilveren shimmers. Wauw, mijn nagels stralen. Het effect is het mooist in daglicht. De dekking is goed en de droogtijd normaal. (De witte plek komt door de flits, excuses!)

Wet 'n Wild oogschaduw palette 07 Soft Smoky


Ik was erg benieuwd naar het oogschaduw palette, want ik heb nog nooit iets van Wet 'n Wild gehad. Het palette heeft een spiegeltje, sponsapplicator en drie kleuren: zwart met grijze shimmers, bruinig met perzik ondertoon en een oud roze tint. 


Bovenstaande swatches zijn met twee vegen gemaakt. De drie kleuren vind ik leuk bij elkaar passen en je kan er veel kanten mee op. De zwarte kleur stelt me teleur, want shimmers en intensiteit van de kleur valt tegen. De twee andere tinten zijn romiger en hebben een beter pigment, waardoor ze ook beter op te bouwen zijn. De textuur is best kruimelig waardoor ik het palette het niet fijn vind in gebruik. Is verkrijgbaar voor € 3,95. 

Barry M nagellak 129 Chocolate Brown

Ik heb deze Barry M nagellak al in mijn collectie zitten en vind het een prachtige chique chocolade bruine kleur. Het flesje is vierkant en heeft een zwarte dop.

De kleur is romig en mooi voor de herfst en winter. Het kwastje is normaal van formaat. De lak brengt goed aan en dekt in een laag. Hij is niet sneldrogend, maar het valt mee. Doordat ik deze nagellak al in mijn bezit had, weet ik dat hij ongeveer drie dagen zonder chippen mooi blijft zitten. (De lak lijkt op bovenstaande foto niet goed dekkend, maar mijn flits is ontzettend sterk waardoor dat zo lijkt). Is verkrijgbaar voor € 2,99. 

Ik ben vooral tevreden over de twee producten van CoverGirl: de Pink Twinkle topcoat en Really Red lipstick. Dit was mijn eerste kennismaking met het merk en heeft me echt nieuwsgierig gemaakt naar hun andere producten. Het Wet 'n Wild palette vond ik minder door de textuur en pigmentatie, terwijl de kleuren wel heel mooi zijn. De chocolade bruine lak van Barry M is leuk en fijn in gebruik. 

De producten zijn allemaal te koop bij de Beauty Voordeel Shop. Een leuke en betrouwbare webshop die snel levert en met nog veel meer andere merken zoals OPI, Essie Sleek, Sally Hansen, NYC en Maybelline. 

Lots of love,
Sofie