Home | Over mij | Contact

Essence Sparkle Sand Effect nagellak

vrijdag 13 september 2013

De Sparkle Sand Effect zitten nieuw in het assortiment van de Essence Colour&Go lakken in een rood, nude en grijze kleur. Toen ik ze zag was ik er gelijk erg benieuwd naar, want ze lijken namelijk heel erg op de OPI Liquid Sand effect lakken, maar dan wél een stuk voordeliger geprijsd. 




'156 Me & My lover' is een rode lak met gele en zilveren shimmers. De shimmers zijn erg subtiel waardoor het op de foto minder goed zichtbaar is. De kleur heeft me enigszins verbaast. In het potje lijkt hij namelijk echt rood, maar op de nagels lijkt hij meer paars/roze. Jammer, want daardoor valt hij voor mij af als perfecte lak voor de komende feestdagen. Ook de glitters hadden iets grover gemogen, omdat het sand effect dan het best naar voren komt. Met twee lagen volledig dekkend. 


'163 Hey nude' is een lief lakje met glitters. De kleur is heel subtiel, maar de dekking is goed voor zo'n zachte tint. In de lak zitten grote en kleinere zilvere glitters die ondanks de bijna identieke kleur goed zichtbaar zijn. Een mooie lak als je niet al te opvallende nagels wenst. 


'165 Here's my number' is de stoerste van de drie. De lak zit vol met groene, blauwe en zilveren grove glitters en kleine shimmers. Dit is mijn absolute favoriet. Het sand effect komt het beste met deze donkere kleur naar voren. De lak dekt in twee dunne lagen. 

Yay, ik ben erg blij met deze budget Sand Effect lakken. Stiekem hoop ik dat Essence nog meer kleuren hiervan op de markt gaat brengen. De kwaliteit van de lakken is goed. Hoewel ik bang was voor de stroperigheid wat je vaak bij zulke lakken ziet, is dit hierbij niet het geval en lakken ze fijn. De droogtijd is normaal. Het leuke is dat ze eerst glanzen en daarna mat van kleur worden. Als je binnenkort weer voor het Essence schap staat, zou ik zeker een van deze lakken in je mandje leggen. 

Welke kleur vind jij het mooist? 

Lots of love,
Sofie