Home | Over mij | Contact

Mijn allereerste make-up producten

dinsdag 20 augustus 2013

Ik besloot mijn eerste make-up weer eens op te snorren toen ik laatst aan het opruimen was. Ik heb er nog een groot deel van bewaard als herinnering. Het is leuk om te zien hoe je smaak en de producten zelf zijn veranderd door de jaren heen. De oudste producten zijn wel 7 jaar oud, bijna antiek te noemen haha! De letters zijn hoogstens versleten, maar vaak is de make-up nog helemaal niet op. Ik had totaal geen benul van goede merken en fijne make-up, dus kocht ik altijd maar het goedkoopste of wat er wel 'tof' uitzag. 



Dit zijn de oudste gezichtsproducten die ik nog terug kon vinden. Mijn favoriete poeder was de Etos Compact Powder. De kleur was iets te donker voor mijn huid, maar de dekking was wel heel goed. Ik hem best veel gebruikt aan de pan te zien. Foundation vond ik vroeger eigenlijk maar een 'eng' product. Ik was altijd bang dat het heel zichtbaar was op mijn huid. Daarom ben ik het pas vrij laat gaan dragen. Vooral die van Maybelline was mijn grote favoriet. 

De groene coverstick van Etos was mijn eerste camouflage product. Ik dacht als 11 jarig meisje dat de groene kleur betekende dat het bedorven was. Ik schrok er zo van dat ik het nooit meer heb gebruikt. 


De mascara's zijn echt helemaal op en ze zijn zo oud dat ik ze zelfs niet meer opengedraaid krijg. Ik schaam me een beetje voor het blauwe oogpotlood, want daarmee zag ik er echt als een spook uit. De eyeliner is van een Chinees merk en heb ik bij de Big Bazar gekocht. Ik had gelijk mijn lesje geleerd: ik koop nooit meer geen waterproof producten! Op een ochtend kwam ik hiermee na een regenbui op school, en ik ben nog nooit zo uitgelachen doordat de eyeliner overal zat béhalve op mijn ogen. Drama...

Als ik naar mijn lipproducten van vroeger kijk, zie ik gelijk dat ik nog geen idee had welke kleuren bij me pasten. De lipglossen hebben heel veel glitter en kleuren die ik nu nooit meer zou kopen, zoals de zilver en barbie roze tinten. De rode en oranje lipsticks zijn color changing. Ik stond een halfuur smachtend voor de spiegel te wachten tot ze van kleur veranderden, maar nee hoor, er gebeurde helemaal niets. Ik ben blij dat ik inmiddels wél kleuren heb gevonden die het beste bij me passen. 

Oogschaduw heb ik altijd veel gedragen. Er zijn zelfs periodes geweest dat ik niet de deur uit ging zonder oogschaduw. Ik hield vooral van paars, roze en bruin. Het rechter palletje van Essence met roze en blauwe oogschaduw was mijn favoriet. De pigmentatie was echt super. Met de Hema trio oogschaduw begon ik wat meer te experimenteren door verschillende kleuren in een look te gebruiken. De eye gloss van Miss Sporty zou ik nu echt als heel fout bestempelen. Wat een vreselijke metallic kleur haha! Maar, je moet ergens mee beginnen toch? :-)

Heb jij je oudste make-up nog bewaard?

Lots of love, 
Sofie