Home | Over mij | Contact

Bourjois South Beach Souvenirs dotting tool en manucure topping

dinsdag 30 juli 2013

Deze zomer komt Bourjois met de South Beach Souvenirs collectie. De collectie is geïnspireerd op de party beachplaats Miami en bestaat uit hippe lakken, discodips en een nail art tool. Een lekker vrolijke collectie, waarvan ik de dotting tool en manucure topping voor jullie heb getest. 


De collectie bestaat naast vier kleuren nagellak ook uit drie 'Manucure Toppings' in blauw, koraal en lila. Ik vind de pareltjes ontzettend vrolijk, maar wel super klein. Ze hebben een lila kleur met zilveren finish. 
De bolletjes blijven prima plakken met twee lagen nagellak. Sneldrogende nagellak is niet verstandig, want zelfs met normale lak moet je vrij snel zijn. Eerst heb ik mijn vinger als het ware in de bolletjes 'gedoopt' en daarna nog wat besprenkeld en stevig aangedrukt. Een topcoat aanbrengen is niet nodig, want anders droogt het niet goed en vallen de balletjes er juist snel vanaf. 
Tot mijn verbazing blijven de pareltjes best goed zitten. Na twee dagen ziet het er nog uit zoals op de foto. Hoewel ik dacht dat de pareltjes me na een tijd zouden gaan irriteren, is dit niet het geval. 

Het eraf halen kost wel even wat werk en geklieder, want ze blijven zelfs na eraf schrobben met nagellak remover nog gewoon zitten. Een nagellakremover potje is dan echt een must, want anders ben je zeker een halfuur bezig. 

Naast de 'Manucure Toppings' heeft Bourjois ook een nail art tool in het assortiment gebracht. 

De tool heeft twee kanten. Een voor kleine stipjes en een waarmee je grotere stippen kan maken. Naast stipjes kan je er natuurlijk een varia aan figuren mee maken. De tool werkt erg fijn en de stipjes krijgen een mooie grootte. Ik ben geen held met het maken van nail art, dus ik laat het lekker simpel. 

De dotting tool ligt lekker in de hand en maakt mooie en gelijke stipjes. De ene kant maakt best grote stippen, terwijl je bij de andere fijnere stipjes krijgt waarmee je ook leuke figuren kan maken. 

Ik vind de Manucure Topping en de dotting tool beide erg leuk. Het is niet heel vernieuwend, aangezien Ciate met de caviar nails kwam en daarna ook andere merken de bolletjes zijn gaan verkopen. Maar zulke nail art producten blijven hoe dan ook altijd gaaf. De prijzen vind ik wel een tegenvaller. Voor de pareltjes zou ik nog best acht euro willen betalen, maar de dotting tool vind ik echt te prijzig. Voor die prijs kan je ook vijf nail art tools op internet kopen die zeker dezelfde kwaliteit hebben. Al met al een collectie die helemaal geslaagd is voor deze zomer. 

De Bourjois South Beach Souvenirs collectie is verkrijgbaar bij de Etos. De Manucure Toppings kosten € 8,49 en de dotting tool € 6,99.

Lots of love,
Sofie