Home | Over mij | Contact

Leuke man | John Mayer

zaterdag 24 augustus 2013

Er zijn niet veel celebrities waar mijn hart sneller van gaat kloppen, maar van één man ben ik al een tijdje helemaal gek. Niet alleen zijn mooie stem, gitaarklanken en leuke liedjes doen het hem, maar ook zijn gezicht en lichaam zijn helemaal niet verkeerd. Ik heb het natuurlijk over John Mayer. Ik vond het weer eens tijd voor een nieuwe rubriek, namelijk waarin ik een heel artikel wijd aan een leuke man. Dit keer John Mayer. 

John Mayer kwam op 16 oktober 1977 in Bridgeport, Connecticut ter wereld.  
Zijn muziekcarrière begon in 1998. De muziek die hij maakt valt onder pop, rock, blues en soul. Hij is een echte womanizer en mij lijkt hij dan ook absoluut niet de ideale echtgenoot, zo datete hij onder andere met Jennifer Love Hewitt, Jessica Simpson, Jennifer Aniston, Taylor Swift en Katy Perry.  Best een indrukwekkende lijst, hè? Meestal zijn deze relaties maar van korte duur, maar schrijft hij wel songs over ze. Zijn laatste single Shadow Days gaat over Jennifer Aniston waarin hij haar vaarwel zegt. 


Mijn top 3 nummers



Your body is a wonderland kwam uit in 2002. Mayer won de Best Vocal Performance Grammy voor dit nummer. Het lijkt een lief liedje over liefde, maar als je goed naar de songtekst luistert valt dit aardig tegen. Het nummer gaat over zijn allereerste vriendin, toen hij 14 jaar oud was. Ik vind dat het rustige tempo en de geweldige bridge aan het eind het nummer heel sterk maken. 



Een van mijn favoriete nummers is 3x5. Het staat op het in 2001 uitgebrachte album 'Room for Squares'. Van het begin tot eind is het nummer lekker vlot. Opvallend is dat in dit nummer niet de gitaar, maar een harmonica soort instrument de hoofdrol heeft. Met 3x5 wordt het formaat van een foto bedoeld. 



Waiting on the world to change staat op het album 'continuum' en is in 2006 uitgebracht. Het heeft een Grammy gewonnen voor Best Male Pop Vocal Performance. Het nummer beschrijft hoe de meeste mensen omgaan met problemen in de wereld. Hij zingt over zijn generatie die niets meer onderneemt maar al hun vertrouwen in de regering hebben. 


Fun facts

- Rond zijn dertiende begon hij met het bespelen gitaar. Na het zien van de film 'Back to the Future' was hij zo geïnspireerd door Michael J. Fox's gitaar optreden dat hij lessen begonnen te nemen en spaarde voor zijn eerste gitaar. 

- John is heel erg bang om helemaal door te draaien en gek te worden. Tijdens zijn jeugd had hij een aantal paniekaanvallen, waardoor hij deze angst heeft ontwikkeld. Hij slikt medicatie voor dit, maar is toch nog vaak bang om wakker te worden en een heel ander persoon te zijn.

- Als er iemand veel tattoo's heeft, is dat John wel. Zijn eerste tattoo is het nummer 77 dat voor zijn geboortejaar staat. Hij heeft ook een koi vis op zijn arm staan. Zijn andere tattoo is best ingewikkeld, dat zijn namelijk drie vakken met een bloem in het midden. Zijn meest recente tattoo zijn de woorden 'Home Life' aan de achterkant van beide armen. 


- John heeft naast tatoeages ook heel veel gitaren in zijn bezit. In 2008 had hij maar liefst 300 gitaren, en dit aantal zal vast nu ook wel zijn gegroeid. 



Wat vind jij van John Mayer?

Lots of love,
Sofie