Home | Over mij | Contact

Onverwachte favoriet: Unity Cosmetics concealer

dinsdag 11 juni 2013

Nog nooit ben ik zo enthousiast geweest over een concealer. Concealer is een make-up product waar ik eigenlijk nooit zo veel om gaf. De goedkoopste was al goed genoeg voor mij. Nu weet ik wat voor verschil een goede concealer kan maken. Aanschouw mijn favoriete concealer at the moment van Unity Cosmetics. 












Unity Cosmetics is een Nederlands cosmeticabedrijf dat hoogwaardige hypoallergene minerale make-up laat ontwikkelen zonder parfum en zonder irriterende conserveringsmiddelen zoals parabenen. De producten bevatten veel mineralen en natuurlijke ingrediënten. 


De concealer is in potlood vorm. Ik heb nummer '940 medium', een huidtint die iets donkerder is als mijn huid maar wel goed matcht. De concealer bevat Vitamine E en titanium dioxide, wat de huid verzacht en beschermt tegen schadelijke gevolgen van UV straling. 

Wat deze concealer zo fijn maakt is de goede pigmentatie en de romigheid. Daarnaast dekt de kleur heel goed, want kleine vlekjes en rode plekjes zijn zo verdwenen. Ook gebruik ik hem regelmatig als highlighter om donkere kringen onder mijn ogen minder opvallend te maken. 

De eerste foto is zonder gezichts make-up en de tweede foto alleen met de concealer onder mijn (huge) wallen. Argh, i need more sleep! Maar goed, gelukkig dekt de concealer al mijn plekjes waar het slaaptekort zichtbaar is. 

Ik breng altijd eerst mijn foundation en poeder aan en daarna, als er nog oneffenheden zijn, de concealer. Ik zet een stipje op de plek en blend het vervolgens met mijn vinger uit. 


Hier heb ik een moedervlekje op mijn hand weggewerkt. Dit doe ik normaal gesproken nooit, maar dit is om te laten zien dat ook donkere plekken goed te vereffenen zijn. 


Het potlood is niet heel duurzaam in gebruik, maar hij kan geslepen worden. Ik ben hier heel tevreden over en kan hem niet meer missen bij mijn dagelijkse make-up routine. 


De Unity Cosmetics concealer is te koop op hun webshop voor € 8,50. De verzendkosten bedragen € 1,75. 

Lots of love,
Sofie