Home | Over mij | Contact

Sephora Smokey Eye palette + looks

woensdag 6 maart 2013

Mijn hart deed een sprongetje toen ik dit palette uit het Sephora pakket haalde. Er kwamen veel nieuwsgierige reacties over, dus daarom gaat dit palette als eerst door de test. Met dit palette heb je alles bij de hand om een perfecte smokey eye look te maken. In het palette zitten vier mooie oogschaduw kleuren en een eyeliner. Super handig, of is het schijn wat bedriegd? 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen. 





De oogschaduw zit in een vrij groot, rond doosje. De bovenste vier vakjes zijn oogschaduw. Het onderste vakje is eyeliner. 


De kleuren zien er mooi uit. Vooral naar de eyeliner en de zwarte glitter kleur ben ik erg benieuwd. De namen van links naar rechts: Aspen Summit nr 23, Dark Grey, Light Grey, Starry Sky nr 7, Liner-Must Have nr 6.



De witte oogschaduw heeft lekker veel shimmer, wat ook geldt voor de donker grijze kleur. Over de zwarte glitter oogschaduw ben ik echt teleurgesteld, wat een slechte pigmentatie. De glitters komen helemaal niet overeen op mijn arm, terwijl ik met een paar vegen heb geswacht. De licht grijze oogschaduw heeft een mooi metallic kleurtje. De eyeliner is daarentegen gelukkig wel mooi intens van kleur. De oogschaduws zijn veel minder goed gepigmenteerd als wat ik gewend ben van Sephora. 

Op de achterkant van het palette staan twee looks beschreven die je kan namaken. Erg handig en leuk! 


Dan de look die ik met het palette heb gemaakt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het vrij lastig vond, omdat de oogschaduws hard waren en niet creamy. Daardoor heb ik best veel moeite moeten doen om een mooie look ermee te maken. 



Ik heb de look Intense een beetje proberen te volgen, wat dus niet zo gemakkelijk ging. Daarom heb ik er mijn eigen look van gemaakt. Aspen Summit in de linker ooghoek, Starry Sky aan de onderkant van mijn ooglid.  Light Grey in het midden van mijn ooglid en daarboven Starry Sky met Dark Grey. 


Nog twee ooglooks. De linker is een subtielere variant van smokey eye. Deze look is prima draagbaar voor school. Ik heb Starry Sky aan de onderkant van het ooglid dik aangezet. Daarna heb ik Light Grey aangebracht en in de arcadeboog geblend.  De rechter ooglook is juist erg heftig en met veel glitter. Hier heb ik vooral Starry Sky en Dark Grey voor gebruikt. 


Op sommige gebieden heeft het palette me erg teleurgesteld, met name de pigmentatie van Starry Sky nr 7. Wat een prachtige oogschaduw had kunnen zijn, is een fale kleur waar de glitters niet goed tot hun recht komen. De pluspunten zijn de houdbaarheid van de oogschaduws, want de look blijft de hele dag mooi en de kleuren intens. Toch vind ik dat je gewoon hoort te verwachten dat oogschaduws van Sephora fijn creamy en goed gepigmenteerd zijn. Daarom zou ik het palette niet aanraden. Leuk voor erbij, maar een look ermee maken is eigenlijk meer een crime dan dat het leuk is. 


Het Sephora palette 'Smoky Black' kost rond de 24 euro en is te koop in de fillialen van Sephora. 

Lots of love,

Sofie