Home | Over mij | Contact

Liebster Blog Award

zaterdag 9 februari 2013

Afgelopen week ben ik twee keer genomineerd voor de Liebster Award. Ik heb weleens over de award gelezen, maar wist niet precies wat het was. De Liebster Award is voor de kleinere blogs, met minder dan 200 volgers. Door deze award krijgen de bezoekers de kans om de bloggers beter te leren kennen en om nieuwe blogs te ontdekken. Ik ben door Wendy & Diana en Cella genomineerd. Super leuk, heel erg bedankt!


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen.


Als genomineerde moet je aan deze punten voldoen:

- De blogger die je genomineerd heeft een linkje geven naar haar blog (heb ik hierboven in het eerste stukje tekst gedaan)
- 11 random facts over jezelf vertellen
- 11 vragen beantwoorden die voor jou als genomineerde zijn bedacht
- 11 bloggers nomineren en 11 vragen voor hen opstellen

Let's go!

11 random facts over Sofie

- Ik ben al 10 jaar vegetariër 
- Voordat ik met mijn huidige opleiding begon, heb ik op de Fotovakschool gezeten. 
- Ik wil later werken in de psychiatrie
- Ik heb samen met een vriendin een fotografie bedrijfje
- Ik ben sinds 2 jaar slechthorend. Met mijn oren is in principe niets mis, maar er zit een verbinding in mijn hoofd niet goed waardoor ik meer als de helft niet hoor. 
- Mijn grootste voorbeeld is Michael Jackson. Mijn hele kamer hangt vol met posters en ik luister nog steeds elke dag naar zijn muziek. 
- Ik ben een enorme stresskip
- Mijn grootste droom is om politicus te worden
- Sinds 2011 ben ik gelukkig samen met mijn vriend
- Ik ben een enorme giebelkont en ik heb soms echt een lach aanval waarbij ik niet kan ophouden met lachen. 

De vragen van Wendy & Diana 

1. Wat wil je sowieso een keer in je leven gedaan hebben?

Ik zou heel graag een grote wereldreis willen maken en vrijwilligers werk doen in Afrika. 

2. Waarom ben je een blog gestart?
Schrijven, fotograferen en beauty is mijn grootste hobby. Hoe leuk is het om je hobby's te combineren met bloggen :)

3. Wat is je favoriete beauty merk?
Lastig! Ik vind Sephora een erg fijn merk. Het heeft mooie producten, vooral de oogschaduws en de lipsticks. Het is net wat betaalbaarder als MAC, maar de kwaliteit is minstens net zo goed. 

4. Wat wil je uiteindelijk bereikt hebben in je leven?
Ik wil simpelweg gelukkig zijn, maakt niet uit hoe, waar, met wie.. Ik ben gelukkig, maar gelukkig blijven is ook een heel groot doel. 

5. Wat voor werk / opleiding doe je?

Ik doe de MMZ opleiding Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen. Hiermee kan je later de psychiatrie, gehandicaptenzorg, jeugdzorg etc in. Ik werk twee dagen per week bij een zorginstelling. 

6. Wat is je slechtste en beste eigenschap?

Ik ben heel erg eigenwijs en onzeker. Mijn beste eigenschap is dat ik iedereen accepteer zoals diegene is en nooit vooroordelen heb. 

7. Wat voor artikelen vind je het leukst om te schrijven voor je blog?

Ik vind de afwisseling juist leuk. Alleen maar over beauty schrijven gaat op een gegeven moment ook vervelen. Ik vind juist dat er voldoende afwisseling moet zijn, en dat streef ik ook na op mijn blog.

8. Heb je ooit iets gedaan waar je spijt van hebt?
Ik vind het jammer dat ik de Havo niet af heb gemaakt, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. 

9. Wat is jouw favoriete liedje?
Mijn favoriete liedje is Heal te World van Michael Jackson. 

10. Wat is jouw beauty geheim?

Gebruik zoveel mogelijk verzorgingsproducten die ecologisch of biologisch geproduceerd zijn. Lief voor jou en lief voor de natuur! 

11. Zonder welk beauty product/fashion item zou je echt niet kunnen?
Ik zou echt niet zonder wenkbrauwpotlood en mascara kunnen. Die twee producten kunnen bij mij zo'n groot verschil maken. Qua fashion item kan ik niet zonder accessoires. Eigenlijk net zoals bij het beauty product; het is een klein product, maar ze kunnen een groot verschil maken. 


De vragen van Cella 

1. Waarom heb je een blog?
Ik ben een blog gestart omdat ik mijn grootste hobby's erin kwijt kan: fotograferen, schrijven en beauty. 

2. Welk make-up product laat jou stralen, wat is je favoriet? 
Ik denk de blush van NYX. Die geeft een prachtige natuurlijke gloed over je wangen. Vooral in de winter als ik een beetje witjes zie maakt dat zo'n groot verschil!

3. Hoe ziet je maandagochtend eruit?
Maandag ga ik naar school in Utrecht. Ik sta om half 6 op en dan snuffel ik nog wat rond op andere blogs en plaats ik het artikel op Beauty Sparkles. Rond half 7 kom ik pas echt mijn bed uit. Dan moet ik echt vaart gaan maken met aankleden, haar doen en make-uppen. Rond half 8 ga ik de deur uit en cross ik naar het station toe, waar ik samen met een vriendin van school naar Utrecht reis. In Utrecht stap ik over op de tram en op school aangekomen staan me 3 lessen voor de ochtend te wachten: ontwikkelings psychologie, wiskunde en communicatie. 

4. Wat is je favoriete kleur?
Mijn favoriete kleur is rood en pasteltinten zoals mintgroen en lila paars vind ik ook erg mooi. 

5. Zonder welk product ga je het huis niet uit?
Ik ga echt never nooit zonder mijn iPhone mét oordopjes het huis uit. Ik heb gewoon altijd muziek in mijn oren nodig, ik kan niet tegen de stilte. 

6. Wat is je ergste beautyblunder?
Een paar jaar geleden was ik echt aan het experimenteren met make-up. Ik had een nieuwe foundation gekocht, maar niet gekeken of het wel mijn goede kleur was. Voordat ik in de ochtend naar school ging, smeerde ik het op. Op school bleek dat ik het helemaal niet goed had verdeeld en ik eruit zag als een gevlekte koe.  De kleur was ook nog eens 4x zo donker als mijn eigen huidskleur. Oeps! 

7. Wat zijn je hobby's?
Even op een rijtje: fotograferen, foto's bewerken, zingen, make-up en beauty, creatief bezig zijn, uitgaan, afspreken met vrienden en vriendinnen, tekenen, lezen en natuurlijk bloggen.  

8. Hoelang schrijf je al voor je blog?
In februari bestaat Beauty Sparkles 3 maanden. 

9. Wat vind je de leukste winkel?
Ik denk de Primark, omdat je daar super leuke items kan kopen voor een cheap prijsje.

10. Beschrijf jezelf in een zin?
Een vrolijk eigenwijsje. 


11. Wat heb je momenteel aan?
Ik heb een paarse top met blazer van de Bershka aan. Ik draag een broek van Only, met Wedges van Van Haren en sieraden van Lucardi. 

Ik nomineer 

2. Marion
3. Allissa
4. Leonie
5. Sophie
6. Ashley
8. Lisa 
9. Mandy
10. Michelle
11. Nina

De vragen voor mijn genomineerden

1. Wat/wie maakt jou het gelukkigst?
2. Wat is je favoriete beauty product?
3. Hoe ziet je ideale wereld eruit?
4. Wat wil je nog met je blog bereiken?
5. Waar ben je trots op?
6. Hoe zie jij jezelf over vijf jaar?
7. Wie is je blog inspiratiebron? 
8. Wat is jouw interpretatie van schoonheid? 
9. Wat is je favoriete land en waarom?
10. Heb je een bepaalt (beauty) ritueel?
11. Wat is een beautyproduct wat je nooit zou gebruiken? 

Lots of love,
Sofie