Home | Over mij | Contact

Mijn tattoo wishlist

zondag 27 januari 2013

Het klinkt een beetje raar, maar het is echt waar: ik heb een tattoo wishlist. Vraag me niet waarom, maar ik ben al een paar jaar gek van tattoo's. Een tattoo moet voor mij simpel en treffend zijn, het liefst met een achterliggende boodschap. En niet te groot of te ingewikkeld. Volgende week ga ik mijn eerste tattoo zetten. Tijd om met jullie mijn tattoo wishlist te delen. 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen. 



Toen ik dit plaatje tegenkwam wist ik het gelijk: dit wordt mijn eerste tatoeage. En dat gaat ook gebeuren: volgende week ga ik deze laten zetten om mijn onderarm. Dit is het NEDA teken, en het staat voor herstel en genezing van een eetstoornis. Het teken alleen vind ik wat saai, maar met de vogel die opstijgt is het net wat specialer. Ik vind dat de tekst de kracht van de tattoo wegneemt, dus die laat ik niet zetten. 


Tattoo's op vingers, i love them. Ze zijn klein en subtiel. Mijn eerste tattoo wilde ik op een vinger laten zetten, maar bij nader inzien leek me dat geen verstandige keuze. Ze zijn namelijk altijd zichtbaar en ze worden snel lelijk omdat je bij alles wat je doet je handen gebruikt. 


Een boom staat voor zuurstof en leven, dus de gedachte erachter is sowieso al mooi. Ik vind bomen een bepaald soort rust uitstralen. Vooral de tattoo op de laatste foto is erg mooi met de roze bloesem. 


Drie mooie elementen verwerkt in een tattoo: het infinity teken, 'love' en vogeltjes. Dit voorbeeld is jammer genoeg niet zo mooi gezet, maar het gaat om het idee. Boven de borst lijkt mij een mooie plek waar deze tattoo goed uit zal komen. 


Vogels zijn tegenwoordig heel populair om als tattoo te laten zetten. Het is leuk en schattig.  Kleine vogeltjes zijn mooi, maar ook een grote vogel zoals op het eerste plaatje is gaaf. 


Dan nog wat random tatoeages die ook zeker een plekje op mijn wishlist verdienen. Letter tattoo's vind ik mooi, maar vaak te veel plek innemen. 'Let it Be' vind ik een heel mooie, korte tekst. 'Be te Change' heeft ook een prachtige betekenis. Ik weet niet precies waar een veer voor staat, maar ik vind het een teken van rust. De laatste foto is een beetje weggevallen in de collage, maar staat voor vegetarisme. 

Wat vinden jullie van tattoo's?

Lots of love,
Sofie