Home | Over mij | Contact

Recepten op mijn to do list

vrijdag 27 maart 2015

Ik ben gek op koken en bakken en kom vaak leuke recepten tegen die ik opsla. Jammer genoeg heb ik voor deze recepten nog niet de tijd gehad om ze uit te proberen, maar binnenkort sta ik zeker in de keuken om een van deze vijf te maken! Ben je benieuwd welke gerechten er hoog op mijn to cook list staan? Kijk dan verder!



De bloemkool pizza is de laatste tijd ontzettend populair en ik ken veel mensen die er enthousiast over zijn. Kant en klaar pizza eet ik eigenlijk nooit. De bloemkool pizza trekt me wel en lijkt me lekker omdat het minder zwaar valt dan een normale pizza. Het is ook nog eens simpel te maken en je kan zelf als beleg kiezen waar je zin in hebt.

Wij Hollanders zijn dol op stroopwafels en daar kan ik alleen maar amen tegen zeggen. Ik vind het al een klein taartje op zich, maar een echte taart ervan/ermee maken is natuurlijk super! Wel behoorlijk vullend, maar heerlijk en helemaal niet zo moeilijk. Het leukste recept vind ik deze: te maken zonder oven.

Bananenbrood is net zoals bloemkool pizza de afgelopen maanden helemaal hot en past goed binnen een verantwoorde en clean levensstijl. Net zoals pizza is banaan niet iets wat ik veel eet, maar verwerkt in een brood lijkt me wel wat. Vooral het brood van bovenstaande foto met crème kaas en nootjes.. Heaven!

Mijn liefde voor Kawaii is zeker niet meer zo groot als vroeger, maar kom.. deze cute Kawaii rolls vind iedereen gewoon tof. Alhoewel ik niet denk dat het me zo perfect als op de foto gaat lukken (vergelijkbaar met het sushi oprollen gedoe denk ik), wil ik het wel proberen. Al is het alleen maar voor de schattigheid.

Super simpel, maar erg leuk en lekker: soepstengels in chocolade gedipt met decoratie! Leuk om een keertje snel tussendoor te maken of als traktatie of decoratie.

Welk recept staat op jouw to do list? 

Lots of love,
Sofie