Home | Over mij | Contact

Long Lasting Colour Lip Markers van KIKO

donderdag 8 mei 2014

Lipmarkers, het is tot nu toe niet een soort make-up product waar ik om sta te springen. Ik heb ze vaak een kans gegeven, maar eigenlijk vallen ze altijd tegen. De kleuren zijn minder intens, de dekking is niet zoals het hoort te zijn of ze trekken in mijn velletjes... Ik heb het allemaal al voorbij zien komen. Mijn moeder nam deze drie lipmarkers van KIKO uit Parijs mee en ik besloot ze nog een kans te geven. 



 

De markers hebben een vrolijk design en zitten in een gekleurde huls. Heel handig dat de kleur hetzelfde is als die van de marker zelf, dat scheelt gezoek. Het zijn drie kleuren die op elkaar lijken qua tint, maar toch heel verschillend zijn: roze (104), rood (105) en paars (106). 

Wat zegt KIKO zelf over de markers? 'Innovatief en extreem long lasting. Ze hebben een formule op waterbasis, waardoor het een natuurlijk effect op je lippen, een gewichtloos gevoel en intense kleur geeft.  Droogt binnen een minuut. Parabenen vrij.'

Deze swatches zijn met een veeg gemaakt. De paarse en rode kleur dekken goed, maar de roze kleur stelt me teleur. Het valt me op dat de kleuren niet gelijk verdelen bij het opdrogen en ze in mijn plooitjes trekken. 

Dit is nummer '104' op mijn lippen. Het leek me een hele mooie oudroze kleur, maar valt echt tegen. De kleur is faal en waterig roze. Ik heb drie keer mijn bovenlip gestift, maar alsnog dekt het niet goed. Genoeg gezegd hierover... Bummer. 

Ik had al verwacht dat dit een intense kleur zou zijn op mijn lippen, leuk! Lip Marker '105' is een vrij standaard rode tint, maar daarom zeker niet minder mooi. Hij dekt gelijkmatig en voelt fijn aan. Van dit soort kleuren kan ik er niet genoeg hebben. 

'106' is nog donkerder op mijn lippen dan de swatch en dekt net zo slecht als '104'. Met deze kleur voel ik me echt een mysterieus type, niet zo mijn ding haha. De tint valt roder uit en is echt te donker op mijn lippen. Jammer genoeg brengt deze niet zo gemakkelijk aan en dat zie je duidelijk. 


Meestal kan ik altijd wel een of twee positievere punten aan producten die tegenvallen bedenken, maar spijtig genoeg zijn deze Lip Markers dikke vette afraders. Wat een teleurstelling, al had ik het eerlijk gezegd wel een beetje verwacht. Alleen de rode kleur, nummer '105', vind ik mooi en bevalt me goed. De twee andere kleuren verdelen niet goed, trekken in mijn velletjes en zorgen voor een trekkerig gevoel. Oké een pluspuntje dan: ze blijven vrij goed zitten, al wordt de kleur wel snel minder intens. 

De Long Lasting Colour Lip Markers van KIKO zijn verkrijgbaar in hun winkels en online voor € 6,90 per stuk. 


Wat vind jij van lipmarkers? 

Lots of love,
Sofie