Home | Over mij | Contact

Nails Inc. Denim Effect

zaterdag 15 maart 2014

Mijn moeder was een paar weken geleden een weekendje weg naar Parijs en nam daar bij Sephora de Denim Effect nagellak van Nails Inc. voor me mee. Ik had deze nagellak niet aan haar gevraagd, want ik wist geen eens dat het bestond. Gelukkig heeft ze een goede smaak en weet ze altijd originele lakken te vinden. 





Ik had jullie de nagellak al veel eerder willen showen, maar jammer genoeg zijn mijn nagels heel broos waardoor ik echt mijn best heb gedaan om zo mooi mogelijke nagels te krijgen voor de swatches. Anyway, deze nagellak ga ik nooit over het hoofd zien in mijn stash. Wat een tof design! Het flesje is breed en heeft als dop zoals het lijkt een stukje spijkerboek. Love it!


Het kwastje is vrij dun en zacht. Kwastjes die breed en sterk zijn (zoals Bourjois) hebben mijn voorkeur, dus hier kan ik niet zo goed mee overweg. Het is een donkere kleur, waardoor het lakken in combinatie met het kwastje niet zo fijn is en ik bij drie nagels opnieuw moet beginnen. 



Ik had verwacht dat de kleur minder intens en donkerder van kleur zou zijn, want ik had niet gedacht dat deze mooie heldere kleur uit het potje zou komen! De tint doet me denken aan een lucht bij avond. De andere kant lijkt trouwens donkerder, maar dit is niet zo want dat komt door de flits. 

De textuur is uit het potje nog niet stroef, maar heeft een fijne substantie. Hij dekt perfect met twee dunne laagjes. De droogtijd is kort en daar ben ik heel tevreden over. Het effect wordt al vrij snel zichtbaar.




De nagellak blijft met topcoat zo'n 4 dagen goed zitten en gaat daarna wat chippen aan de zijkant. Dit mag nog geen naam hebben, want pas na een weekje vind wordt de lak duidelijk minder mooi.


Ik vind de Denim Effect lak heel leuk! Qua gebruiksvriendelijkheid zijn er voor mij nog wel een paar puntjes die beter kunnen, zoals het kwastje waardoor het wat moeilijk en niet fijn lakt, maar dat kan ook deels door de stroeve textuur komen. Het effect op mijn nagels vind ik mooi en ik krijg er veel complimentjes over, dus dat is een goed teken. De prijs is aan de hoge kant, maar dan heb je wel een originele nagellak. 

De Nails Inc. Denim Effect lak is hier online voor £12.00 en in de filialen van Sephora voor omgerekend € 17,00 te koop. 

Ps: binnenkort heb ik een leuke verrassing voor jullie die deze lak ook zelf graag zouden willen hebben!

Wat vind jij van het effect van deze nagellak?

Lots of love,
Sofie