Home | Over mij | Contact

Special gezichtsmaskers van Dr. van der Hoog

vrijdag 3 januari 2014

Bij een heerlijk ontspannen moment voor jezelf kan een maskertje niet ontbreken. Dr. van der Hoog heeft naast de normale maskers ook drie nieuwe kant-en-klare maskers aan hun vaste assortiment toegevoegd. Heerlijke, bijzondere maskers voor verschillende typen huid met andere textuur en structuur dan de normale varianten.



Yummy Yoghurt 
Yoghurt is lekker om te eten, maar naast dat is het ook nog eens heel goed voor je huid. Yummy Yoghurt bevat Lucuma, Yumberry extract en honing. Het yoghurtextract Yoghurtene verhoogt het vochtgehalte in de bovenste huidlagen waardoor je huid zachter aanvoelt. Rijk aan Vitamine A, B1, B2, B5, B6 die de celvernieuwing stimuleren. 

Het masker heeft een romige en dikke textuur. De geur is fris, licht zoetig en ietwat zuur, echt alsof je met je neus in een bak yoghurt zit. Na het gebruik voelt mijn huid steviger en gladder aan. Ook zou het rimpels moeten verzachten, maar hier kan ik op mijn leeftijd natuurlijk nog niets over zeggen. Echt zachter wordt mijn huid hier jammer genoeg niet van, maar een lekker masker is het wel.

Gorgeous Grain heeft een basis van granen, tarwekiemolie, Sheabutter en rijstzemelenolie. Het masker is ontwikkeld zonder olie, dus geschikt voor alle huidtypen en zelfs voor de overgevoelige huid. De Sheabutter verzorgt en voedt. Het kalmeert en vermindert roodheid en irritatie. 

Het masker is romig en heeft kleine stukjes haver. De geur ruikt licht naar graan. Ik vind het een fijne, subtiele geur. Mijn huid voelt rustig en gehydrateerder aan na gebruik. Heerlijk zacht! Ik merk ook echt dat het een verschil is omdat er geen nadelige bestanddelen in zitten, dus heel lief voor de huid. 


Luxury Lotus Litchi is een scrub masker dat exfoliërend is en zorgt voor een diepreinigend effect. Het bevat ook AHA (alfahydroxyzuren) die een peeling effect geven. Dit masker verwijdert dode huidcellen en helpt het naar boven halen van de gezonder uitziende laag eronder. Daarnaast houdt het vochtgehalte op peil.

De textuur van het masker is jelly en heeft zoals je ziet zwarte pitjes en stukjes van een lychee. De geur is zoet en vrouwelijk. De pitjes zijn eigenlijk scrubdeeltjes, die je fijn kan gebruiken. Mijn huid tintelt wat bij gebruik, maar niet op een vervelende manier. Het masker blijft niet zacht zoals de andere twee, maar droogt op en wordt wat harder. Mijn huid voelde frisser aan na gebruik, glimt meer en straalt. 

Dan nog even een ingrediënten check. In alle maskers zitten prima bestanddelen, maar ik ga de opvallendste na. Yummy Yoghurt heeft veel parfum, wat niet fijn is voor een heel gevoelige huid. Er zit verder geen alcohol en parabenen in. In Gorgeous Grain zit geen parfum, alcohol en parabenen. Heel fijn! Luxury Lotus Litchi is een masker met opvallend veel zuren, zoals melkzuur, citroenzuur, appelzuur en glycolzuur. Dit zijn er nog maar een paar van. Het verwijdert dode huidcellen, maar kan vervelend zijn voor de gevoelige huid. Ik heb hier verder niets van gemerkt. 

Alle drie de maskers vallen bij mij in de smaak. Ze hebben een heerlijke werking, en ik heb geen grote minpunten eraan ontdekt. Een echte favoriet heb ik dus ook niet, maar als ik de volgende keer eentje koop gaat mijn voorkeur uit naar Gorgeous Grain. Het deed het meest met huid en zorgde voor een heerlijk zacht en kalmerend effect en verminderde roodheid en irritatie. 

De Special Kant-en-Klaar maskers van Dr. van der Hoog kosten € 2,23 per stuk en zijn verkrijgbaar in diverse drogisterijen. 

Neem jij vaak een maskertje om te ontspannen? 

Lots of love,
Sofie