Home | Over mij | Contact

Verslag van Blog Class Event

woensdag 23 oktober 2013

Twee weken geleden ben ik naar het Blog Class Event geweest. Dit event was opgezet bij Yara van This Chick's Got Style. Yara schrijft regelmatig Blog Class berichten op haar blog hier in kun je tips vinden over verschillende onderwerpen. Deze berichten hebben mij onwijs geholpen en toen ik zag dat er een event werd gehouden in dit thema wist ik niet hoe snel ik me moest aanmelden.



Er werden maar 40 mensen uitgekozen om daadwerkelijk bij het event aanwezig te zijn. Ik was daar een van. Ik weet nog hoe blij ik was toen ik het mailtje ontving met de uitnodiging. 

Eenmaal in Amsterdam aangekomen namen ik en Ishara de tram en liepen naar de bestemming, wat later haar kantoor bleek te zijn.  We werden door Yara verwelkomd. Yara hield een presentatie over hoe zij was begonnen met haar blog en hoe ze is gekomen waar ze nu is. In deze presentatie kwamen onwijs veel tips voorbij. 


Een aantal tips die ik heb gekregen:

Niche: Je blog moet jou persoonlijkheid en passie uitstralen. Ook is het belangrijk om je doelgroep te kaderen en je gemakkelijk vindbaar te maken. Zo ontstaat er duidelijkheid voor eventuele adverteerders. 

Content Formule: Doe veel research en voeg wat persoonlijks toe aan je blog. Het gaat vooral om persoonlijke insteek. Wees verrassend en tegelijkertijd voorspelbaar. Laat verschillende aspecten steeds terug komen dan weten de lezers wat ze kunnen verwachten.

Publiek: De kwaliteit van jou blog staat gelijk aan de aandacht die je krijgt van lezers. Hoe beter de kwaliteit des te meer zullen lezers aandachtig jou artikelen lezen.

Het volgende Blog Class Event wordt gehouden in januari. Pak je kans en meldt je aan zodra het kan! Het is zeker aan te raden voor bloggers, voor mensen die een blog willen beginnen of een communicatie / mode opleiding doen. Na de presentatie was er tijd voor vragen. Ik vond het heel fijn dat ik gewoon met Yara kon praten over mijn blog. Yara, onwijs bedankt voor de geweldige dag en de super leuke goodie-bag! 



Liefs, Chantal