Home | Over mij | Contact

Kneipp Douche Favourites set

dinsdag 29 oktober 2013

Ik vind setjes altijd fijn om uit te proberen. Soms heb je een product dat je aanspreekt, terwijl je het anders nooit gekocht zou hebben. Deze set van Kneipp is daar ideaal voor: vier douchegels in allemaal verschillende en uiteenlopende geuren. Van mint naar zacht bloemig en van zoet naar sterk gekruid.


De geuren zijn als volgt: lavendel voor pure ontspanning, amandelbloesem voor een zachte huid, mint eucalyptus voor een vrije adem en passievrucht-grapefruit voor een vrolijk gevoel.

Kneipp douche lavendel bevat natuurlijke lavendelolie voor ontspanning van het lichaam en de geest. Lavendel heeft een ontspannende werking na geestelijke en lichamelijke inspanning en dat merk je direct. De geur van lavendel is erg aanwezig. Hoewel ik het wel lekker vind, merk ik dat ik toch niet zo snel deze douchegel gebruik. 

Amandelbloesem is een natuurlijke formule op plantaardige basis met amandelen- en jojobaolie. Vooraf had ik verwacht dat deze geur het meest bij mij zou passen, en dat is ook zeker zo. Amandelbloesem ruikt heerlijk zacht en niet al te bloemig, i like! 

Mint eucalyptus is een verfrissende douchegel met natuurlijke mint- en eucalyptusolie voor een tintelfris gevoel en voor verlichting bij verkoudheid. Alleen als ik al aan de flacon ruik springt mijn neus gelijk open. Heftig spul! De geur heeft niet mijn voorkeur, maar als ik verkouden ben ga ik deze zeker gebruiken.

Kneipp douche Passievrucht-grapefruit combineert een heerlijk fruitige geur met natuurlijk verzorgende oliën voor een zachte huid. De geur is heerlijk fruitig en het logo wat op de flacon staat: 'niet geschikt voor consumptie' is begrijpelijk, want het doet me denken aan de geur van zoete limonade. Ik krijg gelijk een vrolijk en zomers gevoel ervan. 
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit een leuke set vind. Ook al spreken de geuren me niet allemaal aan, ze komen altijd wel te pas. In alle douchegels van Kneipp zitten geen conserveringsmiddelen  minerale oliën en ingrediënten met verhoogde kans op allergie. Echt een groot pluspunt. De flacons bevatten elk 75 ml. Dit is een mooie hoeveelheid waarmee je zeker even vooruit kan. 


De Kneipp Douche Favourites Set is te koop in drogisterijen en online voor € 9,99. 


Lots of love,
Sofie