Home | Over mij | Contact

Essence Ticket To Paradise Shimmer Powder

zaterdag 29 juni 2013

Essence neemt je mee naar prachtige kusten, tropische temperaturen en idyllische stranden waar plezier en relaxen perfect samengaan. Bij het shimmer powder kreeg ik al gelijk het ultieme zomergevoel. Een natuurlijk glanzende teint mag niet ontbreken.

De shimmer powder is een vrij groot, rond doosje. Het design is vrij simpel, maar daardoor valt de print des te beter op. Het doosje heeft een inhoud van 10 gram. De kleur heet '01 tropical heat'. 



Wauw, het 3d design met hibiscusbloesem en palmbladeren is prachtig. Essence weet de prints altijd bijzonder te maken.  Wat me gelijk opvalt is dat deze overlay niet gelijk bij gebruik verdwijnt, maar blijft zitten. We like! Zo kunnen we er nog langer van genieten. 


De poeder korrelt niet, maar is zacht van substantie. De pigmentatie valt me tegen. De shimmer is er zeker, maar er komt heel weinig kleur vanaf. Na vier vegen is dit het resultaat. De kleur is lastig te omschrijven. Het is echt een gouden kleur met een koele ondertoon. 

De shimmer powder zorgt voor een natuurlijk glanzende teint. Al bedoel ik 'natuurlijk' heel letterlijk, want de kleur blijft heel vlak en slecht zichtbaar. Ik had eigenlijk op minder shimmer en meer kleur gehoopt. 

Ik denk heel eerlijk gezegd dat deze kleur gewoon niet goed matcht met mijn huidskleur, want ook al breng ik het tien keer opnieuw aan, het heeft weinig zin. Zo jammer! Ik ben wel heel benieuwd hoe de tint in de zon zal uitpakken. 


Ik ben niet weg van de shimmer powder. Hij is mooi, maar voor meiden met een gelige kleur huid niet geschikt. Voor diegenen met een juist blekere of warmere huidskleur zou de gouden tint prachtig staan en ook intenser van kleur zijn. Mijn teleurstelling is gelukkig van korte duur, want als eyecatcher op mijn make-up tafel staat hij ook prachtig. 

De Essence Ticket To Paradise Powder kost € 2,99 en is te koop bij de Kruidvat en Trekpleister. 


Lots of love,
Sofie