Home | Over mij | Contact

TAG | Personal Travel Favorites

donderdag 30 mei 2013

Ik ben best gehecht aan mijn vertrouwde omgeving, maar reizen is voor mij dé manier om even te detoxen van mijn drukke leventje. Heerlijk even eruit in een andere omgeving, relaxen en mooie dingen bekijken. Ik houd van mediterrane landen zoals Frankrijk en Italië, maar ook van verre reizen naar Jordanië, Egypte en Marokko. 





Favoriete hotel? 
Officieel is het geen hotel, maar de buitenlucht is mijn favoriete 'hotel'. In Jordanië heb ik in de woestijn geslapen, zonder een tent of tarp. Dat was best eng, omdat er ook gewoon slangen krioelen en het pikkedonker is. Ik vond het heerlijk om op zo'n schone en ruime plek te slapen. Alles was zo sereen stil en 's ochtends werd ik gewekt door de zon.
Favoriete reisvriendelijke beautyproduct? 
Op vakantie draag ik bewust minder make-up, maar BB Cream en labello zijn twee musthaves die ik altijd bij me moet hebben. Ook zonnebrandcrème en aftersun kunnen natuurlijk niet ontbreken. 

        Uitzicht over Parijs
Favoriete bestemming? 
Misschien heel saai, maar Frankrijk is mijn favoriete bestemming. Mooie uitzichten, leuke steden, lekker eten, zon én dichtbij huis; perfect!
Favoriete plek om te shoppen?
Londen is voor mij het shop walhalla. Super leuke en originele winkeltjes, maar ook de grote winkelketens als Makeup Academy, Primark en Pull&Bear kan je er vinden. In Londen slaag ik altijd. 

Barcelona
Favoriete bestemming om te relaxen? 
In de zomervakantie gaan wij altijd een week naar een camping in Frankrijk waar we helemaal tot rust komen. In de omgeving is enorm veel te doen, maar meestal kiezen we ervoor om gewoon lekker bij het zwembad met mooi uitzicht te relaxen. 
Gekste dat je ooit hebt gegeten?
Als kind heb ik vroeger esgargots (slakken) en kikkerbilletjes in Frankrijk gegeten. Ze waren wel oké, maar niet heel lekker. Het smaakte vlezig maar verder heel neutraal. Ik ben inmiddels alweer heel wat jaren vegetarisch, dus gekke dingen qua vlees ga ik nooit meer eten. 

Jordanie 

Beste maaltijd die je ooit heb gegeten en waar?
In Barcelona hebben ze ontzettend leuke bars met overheerlijke tapas. De tapas staat dan uitgestald in de vitrine en zo kan je zelf je eigen keuze maken. De tapas is altijd heerlijk gekruid. Ik houd van kleine en lichte hapjes, dus dit is helemaal iets voor mij. 

Wat kun je het beste aantrekken in het vliegtuig? 
In het vliegtuig draag ik het liefst een makkelijke outfit die lekker zit. Een joggingpak en een warm vest vind ik altijd fijn omdat ik het altijd frisjes in the air heb. 
Wat is het engste wat je ooit hebt gedaan? 
In Egypte maakten we een wandeling in de woestijn. We kwamen op een plek waar we over een afgrond moesten klimmen langs een grotkloof. Echt, ik ben nog nooit zo bang geweest. Ik werd helemaal opgezogen door dat diepe, zwarte gat en gelijkertijd had ik nauwelijks houvast aan de kloof. Gelukkig heb ik het overleefd :-)


Wat is de reis die jij nooit meer vergeet?

Lots of love,
Sofie