Home | Over mij | Contact

Foto op canvas van Pixum.nl

zondag 24 maart 2013

Ik liep al langer rond met het idee om een foto op canvas te laten afdrukken. Ik vind het erg mooi om een leuke herinnering als een schilderij op te hangen. Mijn vriend en ik besloten om voor ons jubileum een canvas af te laten drukken met een foto van de vakantie in Parijs. 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen.



Het bestelproces verliep erg vlot. Eerst kies je het materiaal van de canvas, dan upload je een foto en als laatst kies je de maat.Het formaat wat ik heb gekozen is 30x40. Dit vond ik het mooiste formaat, omdat het zowel in de breedte als in de lengte mooi in balans is. 

Twee dagen nadat ik de canvas had besteld, kwam het al binnen. Ik had niet verwacht dat dit zo vlot verliep! Ik had rekening gehouden met vijf dagen, omdat het natuurlijk niet alleen ingepakt, maar ook geprint moet worden. 


Het is wel even wennen, want ik ben meer glanzend papier gewend en niet een mat canvas. Maar ik vind het erg mooi! De kleuren komen goed overeen. Ik heb de foto overgezet naar zwart-wit en hem toen ook een wat vintage effect gegeven. Ik vind dit juist mooier dan een hele 'harde' foto die honderd procent smooth is. 


Wat ik iets minder vind, is dat de pixels snel om de hoek komen kijken. De foto is met een goede camera genomen. Door de vergroting gaat er vanzelfsprekend wel wat meer scherpte verloren. Van een afstand zie je het gelukkig niet, maar van dichtbij zoals de bovenstaande foto is het wel goed te zien. 



De canvas is mooi afgewerkt en goed stevig. Het pakketje kwam in een stevige kartonnen hoes. Toen het afgeleverd werd zat het in een stevig kartonnen hoes. Aan de boven- en onderkant zit een plek waar je de canvas goed op kunt hangen. 

Ik ben erg tevreden met de canvas en de service van Pixum.nl. De kosten voor dit formaat 30x40 is €28,99, wat ik echt een prima prijs vind. De verzendkosten bedragen €3,99. Daarnaast krijg je als nieuwe klant ook nog gratis 15 stuks foto's uitgeprint op fotopapier van 10 cm. De canvas staat ontzettend leuk in onze woonkamer. Iedereen die er voor het eerst langsloopt kijkt er even naar en vind het erg leuk. 

Lots of love, 
Sofie