Home | Over mij | Contact

Fotodagboek van een therapiehond | #1

zondag 28 juni 2015

Hi lezers! Mijn naam is Jamie en ik ben Sofie's 'best fluffy friend'. Ik ben inmiddels acht maanden oud en een therapiehond/Postraumatische Stressstoornis buddyhond. Ik vind het fijn om Sofie te beschermen en haar te helpen met de dagelijkse dingen waar ze mee worstelt. Neem een kijkje in mijn dagelijkse leven! 



'Uitrusten met mijn favoriete knuffel.'

'In de bus. Sofie houdt niet van openbaar vervoer. Er zijn veel mensen en mogelijke triggers, waardoor het makkelijk is om flashbacks en herbelevingen te krijgen. Ik ga op de stoel naast Sofie zitten en laat haar veilig voelen.'

'Kunnen we voor een moment stoppen? Ik zie een mooie fluffy lady lopen tegenover de straat. Ze heeft een perfecte 'woef'.'

'Het is zo warm.. Ik rust wat uit in de schaduw en drink veel water.'

'Ik ben voor de eerste keer in het dierenhotel geweest. Ik kon voor het eerst niet bij Sofie zijn, omdat ze stage moest lopen. Op de terugweg naar huis, we zijn weer samen :-).'

'In de supermarkt met Sofie. Ik moet mijn focus op haar houden. Ik kan je vertellen dat het lastig is met al het lekkere eten om me heen. Maar ik kan me prima concentreren en haar goed helpen wanneer ze gespannen wordt of gaat stressen.'

'Rollen en spelen in het gras is gewoon heerlijk, oké? *Guilty face*.' 


Volg Jamie ook op Instagram: @jamie.thedog


Lots of love,
Jamie en Sofie