Home | Over mij | Contact

Homemade Reese's Peanut Butter Cups

zaterdag 7 juni 2014

Ik schaam me een beetje, want pas sinds kort weet ik hoe lekker de combinatie van pindakaas en chocolade is. Ik dacht in eerste instantie dat het echt vies was, maar zoals iedereen al tegen mij zei; het is go-dde-lijk! Reese's Peanut Butter Cups zijn echt de perfecte treat, maar jammer genoeg niet makkelijk in Nederland verkrijgbaar of heel duur. Met dit simpele en budgetproof recept maak je ze heel makkelijk na. Mouth orgasms gegarandeerd!




Wat heb je nodig?


- 200 a 300 gram chocolade, het liefst melk of puur

- 100 gram pindakaas zonder stukjes
- Een zakje vanillesuiker 
- Snufje zout
- Siliconencups, cake/muffin vormpjes 



1. Breek de chocolade in stukjes. Smelt de chocolade au bain-marie (in een kom op een pan met kokend water) 

2. Giet vervolgens een laagje chocolade in de cups/vormpjes. Gebruik ongeveer een eetlepel per vormpje. Zorg ervoor dat de helft van de chocolade overblijft. Tik de cups/vormpjes zacht aan zodat het lucht eruit gaat en mooi verveeld. 

3. Laat de chocolade minimaal 15 minuten hard worden in de koelkast. 

4. Meng ondertussen de pindakaas met de vanillesuiker en een snufje zout. Naar eigen smaak kan je meer of minder vanillesuiker gebruiken. Meng het goed door elkaar.

5. Haal de cups/vormpjes uit de koelkast en vul het midden met pindakaas. Zorg ervoor dat het de randen niet te veel raakt! Druk zachtjes aan. Schenk de cups/vormpjes vol met de overgebleven chocolade en tik weer zachtjes aan. 

6. Na minimaal een uur/anderhalf uur opstijven zijn de Peanut Butter Cups als het goed is hard geworden en klaar om van te genieten. Enjoy! 


Reminder voor de volgende keer: niet te lang buiten in de zon laten liggen, want dan breken ze snel zoals op de foto. 

Wat vind jij van de combinatie pindakaas en chocolade?

Lots of love,
Sofie