Home | Over mij | Contact

TAG | Hoe fake ben jij?

donderdag 3 april 2014

Iedereen is tegenwoordig wel een klein beetje nep, we gebruiken namelijk allemaal wel make-up, extensions, laten ons bruinen onder de zonnebank, gaan zelfs onder het mes om net wat perfecter te worden en zijn niet vies van piercings en tatoeages. Je kan zo nep zijn als je wil en dat lijkt steeds meer geaccepteerd te worden. Het is zelfs bijna gek als je helemaal au naturel bent. Hoe nep ben ik eigenlijk? 



Heb je ooit cosmetische chirurgie ondergaan?

Nee, dat kan ik sowieso niet omdat ik nog minderjarig ben. Ik denk ook niet dat ik het ooit ga doen, want ik vind het toch allemaal een beetje eng en onbetrouwbaar. Mijn doel is om mezelf eerst volledig te accepteren hoe ik nu ben zonder gebruik te maken van cosmetische chirurgie. Ik zou trouwens ook helemaal niet weten wat ik aan mezelf zou willen veranderen met zo'n ingreep. 

Gebruik je valse wimpers?

Eerlijk gezegd heb ik misschien maar een a twee keer in mijn leven valse wimpers gedragen. Ik vind het zo nep bij me staan en ook helemaal niet lekker zitten. Het kriebelt heel snel. Ik ken wel meiden waarbij het goed staat, maar ik word er gelijk zo'n popje door. 


Nepwimpers met plak eyeliner? Geen probleem voor een foto, maar niet in het openbaar aub. 

Draag je haarextensions?

Vroeger was ik gek op extensions. Na mijn eerste opname was mijn haar zo uitgevallen en dun geworden, dat ik extensions heb genomen. Eerst de Flip-in-Hair en daarna losse plukken die voor een tijd erin werden gezet. Het resultaat met de Flip-in-Hair was erg mooi en natuurlijk, al moest ik mijn echte haar elke dag stijlen en kriebelde het ook weleens. Veel gedoe dus. De losse plukjes zijn altijd een hel geweest. Het waren hele dure, maar de lijm liet na een tijdje los en mijn hele haar zat in de knoop. Gelukkig is mijn haar nu weer gezond en groeit het weer, dus nooit meer extensions voor mij!

Gebruik je iedere dag make-up?

Ik gebruik eigenlijk elke dag wel make-up. Ik voel me er toch wat fijner en zelfverzekerder door, ook al is het een luie zondag waar ik lekker binnen zit. Het is ook echt automatisme geworden. Voordat ik het door heb zit er alweer een laagje foundation met blush, mascara en lipstick op mijn gezicht. 

Kan je nog zonder make-up?

Dat is een lastige vraag! Als het echt zou moeten, zou ik natuurlijk wel zonder kunnen. Ik vind make-up leuk, maar zeker niet van levensbelang. 

Draag je nepnagels?

Ik heb een tijdje terug een paar maanden gelnagels gehad omdat mijn eigen nagels uitvielen en super broos waren. Ik vond het best mooi en ook het lakken ging een stuk beter en zag er beter uit. Toch was het duur en erna waren mijn nagels nog lelijker geworden. Na wat geduld en moeite zijn mijn natuurlijke nagels nu weer prima. 



Verf je je haar?

Al sinds een paar jaar verf ik mijn haar trouw. Van nature heb ik echt blond haar, maar ik wilde ouder lijken waardoor ik op het idee kwam om mijn haar te verven. Zo'n 5 jaar geleden ging ik van blond naar rood, daarna rood-oranje en nu is het al zo'n 3 jaar kastanje bruin. Ik ben erg blij met deze kleur en vind het beter bij me passen dan blond. 



Ga je onder de zonnebank?

Nee, nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook maar een beetje eng vind, zo'n zonnebank. Je moet onder een klep liggen en ik hoor weleens verhalen dat je dan net iets te bruin wordt, richting oranje. Ik houd dan toch liever een wit huidje. 

Gebruik je zelfbruiner?

Een tijdje voordat de zomer begint start ik altijd met het smeren van zelfbruiner. Ik heb een hele lichte huid, die moeilijk bruin en eerder rood wordt. Het was even zoeken naar een geschikte zelfbruiner, maar vooral deze van Dove vind ik heel fijn en die gebruik ik al sinds langere tijd. 



Heb je tattoos?

Ik heb een tattoo op mijn arm, het NEDA teken met een opstijgende vogel naar zelfstandigheid en vrijheid. Het is een recovery tattoo, dus heel belangrijk en waardevol voor mij. Hoewel ik nog jong ben, hebben tattoo's altijd mijn belangstelling gehad. Binnenkort ga ik er een met mijn moeder zetten. 

Heb je piercings?

Ik heb *telt ze even goed na*, naast de twee standaard oorgaatjes, zes piercings. Vier piercings in mijn oren en een neus- en off center lippiercing. Of ik er nog meer wil? Nee, ik ben er nu wel even klaar mee, haha! Ik heb ze allemaal in anderhalf jaar laten zetten en de genezing was soms echt vervelend. Een navelpiercing of micro dermal trekt me ook wel, maar voor nu nog niet. 



Zou jij ooit plastische chirurgie ondergaan of het overwegen?


Lots of love,

Sofie