Home | Over mij | Contact

Matte Foundation van MUA (Makeup Academy)

zondag 27 april 2014

Mijn glimmende huid kan niet zonder mattering. Ik gebruik altijd poeder, maar eigenlijk nooit matte foundation. Simpelweg omdat ik niets te klagen heb over poeder en best gehecht ben aan mijn vertrouwde foundation.  Toch ben ik er wel benieuwd naar, dus besloot ik de MUA Matte Foundation te bestellen, want voor maar één Dollar zou dit een erg handig product kunnen zijn. Matteert deze foundation voldoende?



De foundation zit in een zwarte tube met dop. Het uiterlijk ziet er goed en gelukkig niet goedkoop uit. De inhoud is 30 ml, een prima hoeveelheid. Het is in drie kleur ranges verkrijgbaar: Shade 1 - Soft Sand, Shade 2 - Honeycomb en Shade 3 - Gentle Fawn. Ik heb voor de lichtste tint gekozen. 
De substantie is wat aan de dikke kant, maar smeert wel goed uit. De foundation zelf is geurloos en dat vind ik erg fijn. Op mijn huid lijkt de kleur 'Soft Sand' iets te donker, maar daaronder heb ik het uitgesmeerd en zie je dat het goed matcht met mijn huid. 

MUA belooft dat deze foundation een fluweel gladde, langdurige finish aan het gezicht geeft en goed blendt. 

Mijn gezicht zonder make-up en op de onderste foto met de foundation. Vooral onder mijn ogen en t-zone glimt het. Bij mijn kin en neus zitten kleine onzuiverheden. Met de foundation wordt dit prima opgelost. Glimmende delen zijn voor een groot deel weg, zoals onder mijn ogen en neus. De kleine rode plekjes zoals op mijn linkerwang en kin zijn tevens zo goed als verdwenen. De foundation matteert mijn voorhoofd niet genoeg. 
De zijkant zonder foundation en met. Hier zie het resultaat net wat beter. Geen volledige dekking, maar is voor mij genoeg. 


Deze foto heb ik na 3 uur genomen, toen ik natuurlijk al een tijdje make-up op had. Het ziet er nog goed uit. Na ongeveer 4 uur is het nodig om bij te poederen. 

Ik ben enthousiast over de Matte Foundation van Makeup Academy. Het is een product dat op alle vlakken oké scoort. Zoals ik al zei, is het niet een product dat overdonderend goed werkt, maar ik ben er zeker over te spreken. Hij matteert en dekt voldoende, zodat het ergste glimmen en rode plekjes weg zijn. Voor een huid met niet al te veel onzuiverheden een aanrader, zeker om als back-up te hebben! 

De Makeup Academy Matte Foundation is te koop via de webshop voor slechts £1.00 en binnenkort vast ook in de geselecteerde Kruidvat filialen! 

Lots of love,
Sofie