Home | Over mij | Contact

Kruidvat Hand- en Nagelcrème en Silk Intensief Masker

dinsdag 25 februari 2014

Droge handen, futloos haar en beschadigde nagels. In de winter kan je wel wat extra verzorging gebruiken. Kruidvat schiet te hulp met fijne producten die je tijdens de koude dagen optimaal beschermen. Zo ben je deze maanden helemaal winterproof met de hand- en nagelcrème en intensief haarmasker van Kruidvat. 




In de winter krijgen de handen het zwaar te verduren. De hand- en nagelcreme zit in een paarse tube van 30ml. Ik ben gek op zulke handige crèmes die twee in één zijn. De tube heeft qua design niet echt een hoog mooiheidsfactor, maar de kleur is wel opvallend. 

Image and video hosting by TinyPic
De crème maakt de huid van de handen zacht en soepel en beschermt haar tegen invloeden van buitenaf. Er is keratine aan toegevoegd die de nagels versterken. De textuur is vrij dun en wat waterig. 

Image and video hosting by TinyPic
Ik heb de crème een paar keer gebruikt en merk dat mijn handen zachter worden en wat soepeler aanvoelen. De crème trekt vrij snel in. Het doet zijn werk, maar echt verzorgend vind ik hem niet. Bij mijn nagels merk ik geen verschil, maar dat kan komen doordat mijn nagels echt heel poreus zijn. 

De geur is best aanwezig en ruikt zoet-zuur. Ik vind het echt niet lekker ruiken. Voor mij is dat wel belangrijk bij een handcrème en daardoor gebruik ik hem met minder plezier. 


Het Hair Repair Silk Intensief Masker zit in een witte tube met 20ml. De tube is klein, maar met lang haar kan ik mijn haar er ongeveer twee keer mee wassen. Het is ook niet een product voor elke douchebeurt, maar meer geschikt voor eens per week. 

De crème is wat dikker dan gemiddeld, maar dat vind ik juist alleen maar fijn. De geur is lekker rozig. 

Foto genomen na het wassen. Het haarmasker zorgt ervoor dat droog en onhandelbaar haar in 1 minuut weer heerlijk zacht en soepel laat aanvoelen. De unieke formule met zijde-extract en druivenpitolie het haar gezond glanzen. Je hoeft het maar een minuut te laten inwerken en kan het daarna uitspoelen.

Ik vind het masker heel fijn. Mijn haar wordt er merkbaar veel zachter en beter doorkambaar van. Na het wassen ruikt mijn haar naar roosjes. Het ziet er net wat gezonder uit. 

De werking van beide producten is goed en maakt zijn beloftes wel waar. Al met al ben ik niet zo enthousiast over de hand- en nagelcrème, omdat de geur me tegenstaat en ik de werking net iets te matig vind. Het haarmasker daarentegen maakt al zijn verwachtingen waar en gebruik ik sindsdien met veel plezier. 

Beide producten zijn verkrijgbaar bij Kruidvat. Het Silk Intensief Masker kost € 0,99 en de  Hand Therapy Hand en Nagelcrème voor € 0,79 en € 1,99.

Lots of love,
Sofie