Home | Over mij | Contact

Etos Nagellak Remover met Spons

donderdag 23 januari 2014

Voor het verwijderen van nagellak gebruik ik eigenlijk altijd removers in potjes. Het is veel makkelijker, haalt nagellak er sneller af waardoor het efficiënter is en handiger om mee te nemen. Jammer genoeg is het niet een goedkopere oplossing en ligt de prijs meestal rond de acht euro. Etos huismerk heeft nu ook een potje, waar je maar twee euro's voor neer hoeft te tellen. Een fijne budget variant? 



De remover zit in een girly roze potje met spons. Het potje is doorzichtig, dus daardoor is het makkelijk te zien of 'ie veel gebruikt en op is. De ingrediënten zijn aceton, water, glycerine en parfum. De inhoud is 50 ml. 


In tegenstelling tot veel andere nagellak removers in potjes bevat deze wél aceton. Dit is een stof die bij veel gebruik slecht is voor je nagels en nagelriemen, maar is niet persé een minpunt. De meeste hebben namelijk geen aceton, waardoor glitters of nagellak met meerdere laagjes er heel lastig of niet afgaan. 

In het begin komt er als ik het potje open een geur van aceton naar me toe waaien, maar dit hebben alle potjes dus is voor mij niets nieuws. Erna komt er een zoete geur van bosvruchten vrij die ook op mijn nagels te ruiken is. Het is best een lekkere geur! Het sponsje is heel zacht, die had van mij wel wat steviger mogen zijn. 


Om de proef op de som te nemen heb ik een Jolly Jewels lak van Golden Rose genomen. Prachtige lak, maar echt een bitch om eraf te halen waardoor ik hem jammer genoeg niet zo vaak meer gebruik. 

Voor een groot deel gaan alle glitters weg en een paar blijven aan de zijkanten 'plakken' na drie keer ronddraaien. Ik ben heel tevreden met het resultaat. Bij een a twee keer ronddraaien gaat gewone nagellak er zo af. Met glitters en speciale lakken zoals die met textuur is er drie a vier keer voor nodig. Voor lastige lak is dit echt goed en gaat het sneller dan wanneer ik de remover van Bourjois gebruik. 


Ik vind het fijn dat de opening van de spons nauwer is, omdat de nagellak dan veel beter en sneller verwijdert wordt. Het verwijdert zowel gewone als glitter en speciale soorten vlot. De nagellak remover met spons van Etos is zeker een goed alternatief voor de duurdere potjes van Maybelline en Bourjois!

De Nagellak Remover met Spons is verkrijgbaar bij de winkels van Etos en kost € 1,99. 

Gebruik jij ook vaak nagellak remover in een potje?

Lots of love,
Sofie