Home | Over mij | Contact

The Christmas Tag

zaterdag 21 december 2013

Nog vijf dagen en dan is het alweer Kerst, de tijd gaat zo hard! Ik heb op een of andere manier dit jaar wat moeite om goed in de kerststemming te komen, want voor mijn gevoel is het nog lang niet zo ver en zitten we nog half in november. Bij het invullen van deze Tag kreeg ik gelukkig wel goed the Christmas feeling te pakken, natuurlijk met een overload aan prachtige kerst beelden. 




Echte Kerstboom of een neppe?
Wij hebben thuis altijd een neppe kerstboom, puur voor het gemak en omdat het betaalbaar is. Een echte kerstboom vind ik geweldig en veel mooier staan, alleen geeft het ook wel veel gedoe. Ik ga dan toch voor de neppe kerstboom, die stiekem heel echt lijkt. 


Oogschaduw met Kerst: zilver of goud?
Ik vind beide kleuren mooi, maar goudkleurige oogschaduw draag ik het liefst op een feestelijke dag. Het staat veel warmer en past beter bij mijn huid en haarkleur. 

Favoriete kerstliedje?
Ik vind Noel! Noel! van Eve 6 heel leuk, omdat het lekker rockt en niet zo'n standaard kerstnummer is. Oké, en nu niet gaan lachen... Mistletoe van Justin Bieber vind ik eigenlijk ook best leuk. Het enige nummer wat ik nog enigszins van hem kan verdragen. Had je niet achter mij gezocht hè :-) 

Favoriete kerstfilm? 
Ik heb niet een film voor Kerst die absoluut mijn favoriet is. Home Alone is leuk, maar Harry Potter doet me ook altijd aan kerst denken. Shrek de kersteditie vind ik ook heel grappig, vooral met de gelaarsde kat haha. 

Uit eten of zelf koken?
Zelf koken vind ik het allerleukst! Het is wel lastig om een menu samen te stellen dat iedereen lekker vind en ik wil ook niet te lang in de keuken staan, maar tot nu toe is het me altijd gelukt om heerlijk vegetarisch te koken. 


Kerstfeestje: organiseren of zelf bezoeken? 
Ik vind het organiseren leuk, maar tijdens Kerst bezoek ik liever een feest. 

Favoriete cadeautje om te krijgen?
Met Kerst is het mooiste cadeau om gezellig samen met al mijn dierbaren te zijn. Op zulke dagen ben ik daar toch het meest dankbaar voor. Verder heb ik geen wensen. 


Leukste kerstervaring tot nu toe? 
Ik heb niet een specifieke ervaring, maar twee jaar terug vierde ik kerst in Jordanië en dat was heel speciaal. Het is in zulke landen altijd heel grappig, ze weten ook eigenlijk niet wat het feest is en doen vaak maar wat. Het is altijd een hele foute Kerst waar alle clichés gelden en alles vreselijk kitsch versierd is. 

Witte kerst: ja of nee? 
Ja, natuurlijk! Ik ben gek op sneeuw. 

Kleuren in de kerstboom? 
Ik houd wel van een vrolijk gekleurde boom, zo lang het maar in balans is. Wij kiezen altijd voor de combinatie goud, zilver en rood met nog wat kleine witte kerstballen. 


Jurkjes of winterse truien? 
Overdag kies ik voor een lekker warme trui, maar 's avonds tijdens het kerstdiner vind ik het altijd leuk om me lekker op te tutten en trek ik een kerstjurkje aan. Althans, dat was zo, want dit jaar kies ik voor het eerst een stoerdere outfit. 

Vroeg opstaan of uitslapen met Kerst? 
Als ik vrij ben, wat met Kerst altijd zo is, slaap ik lekker uit! Heerlijk. 

Cadeautjes geven of krijgen? 
Ik vind het altijd heel leuk om een speciaal cadeautje voor iemand te kopen en diegene daarmee te verassen. Krijgen is natuurlijk ook leuk, maar iets geven vind ik toch veel toffer. 


Ben jij al in de kerststemming? 

Lots of love,
Sofie