Home | Over mij | Contact

Matte lipsticks van Makeup Academy

zondag 22 december 2013

Goede lipsticks voor maar één pond? Ja, ze bestaan! Makeup Academy heeft ze. Ik heb de gewone lipsticks ook en die gebruik ik met veel plezier. Na een tijd heb ik de matte lip producten als het ware herontdekt en weet ik weer hoe mooi ze staan. MUA heeft de populaire budgetproof lipsticks nu ook in matte versie. 


De lipsticks zitten in een witte verpakking. Het ziet er niet heel chique, maar wel lekker fris uit. Aan de onderkant is de kleur te zien, wat heel handig is. Zo hoef je niet meer lang te zoeken.

De pigmentatie is, zoals je bij de swatches ziet, best goed. Een enkele veeg en dit is het resultaat. De rode kleur is wat waterig en de peachy kleur juist fijn creamy. 

Peachy Keen is een mooie, zachte kleur die super dekt. Helemaal mijn smaak! Het is licht roze en zit perfect tussen roze en nude in. Door de romige structuur voelt de lipstick ook wel aan als lippenbalsem. Het enige nadeel daaraan is dat mijn velletjes wat benadrukt worden. 

Scarlet Siren is niet heel diep van kleur, maar neigt een beetje naar oranje en heeft een koele ondertoon. De dekking is matig, maar het pigment is juist prima. Ik houd van iets donkerder rood, maar deze tint mag er zeker zijn! 

Peachy Keen: love it!

De lipsticks glijden over mijn lippen. De kleur blijft zo'n twee uur lang echt heel mooi zitten. Na wat eten en drinken vervaagt de kleur een beetje, maar gelukkig vrij langzaam. De kwaliteit is zeker te vergelijken met de lipsticks van Catrice, dus ik ben er zeer over te spreken. Voor één pond zijn dit echt toppers!


De matte lipsticks van Makeup Academy kosten een pond, verkrijgbaar in vijf mooie tinten en te koop in Engeland en hun webshop. De verzendkosten bedragen rond de vijf pond. 

Wat vind jij van matte lipsticks? 


Lots of love,
Sofie