Home | Over mij | Contact

Geshopt | Warme winterjas

zaterdag 7 december 2013

Elke twee jaar koop ik een nieuwe winterjas, maar vaak is dat helemaal niet zo gemakkelijk.  Ik ben namelijk klein, heb dunne armen en relatief korte benen. Daardoor zitten jassen vaak te groot, vallen ze ver onder mijn knie en lijk ik wel een Michelin mannetje. Een middag in de stad, twee H&M bestellingen en lange zoektochten op het internet verder heb ik toch de ideale jas gevonden!




Dit jaar zag ik er eigenlijk tegenop om weer dat gedoe met een nieuwe jas te krijgen, maar toch was het heel nodig om een nieuwe te kopen. De jas die ik heb gekocht is van de C&A. 

Ik had eerst een zwart model, maar heb nu voor een met eentje met kaki kleur gekozen wat me beter bevalt. De buitenkant is gemaakt van 100% katoen en de voering en watering volledig van polyester. De binnenkant heeft een imitatiebontje en is dus heerlijk zacht en warm. 

De capuchon heeft een afneembaar bontje. Wel is deze best groot, waardoor ik soms echt heel weinig in het verkeer zie als ik hem op heb. Maar hij beschermt daardoor wel goed tegen de regen. 

Hij zit lekker warm, is regenbestendig en valt net over mijn kont waardoor die ook lekker warm is. Haha, ja zelfs dat vind ik belangrijk. Wat een heerlijke jas! 

De laatste tijd begin ik C&A een veel leukere winkel te vinden dan de H&M. De kleding bij C&A heeft een betere pasvorm voor mijn postuur vind ikzelf. Als je een klein en dun postuur hebt zal ik zeker eens bij de jassen van C&A kijken, ze hebben een groot assortiment.  Ik heb de jas in de online shop van C&A gekocht. Ik weet niet of hij ook in de winkels te koop is. Hij kost € 59,90. 


Heb jij al een jas voor deze winter? 

Lots of love,
Sofie