Home | Over mij | Contact

Makeup Academy fur-effect nails

maandag 4 november 2013

Een van de leukste nageltrends van nu vind ik velvet nails, of te wel zachte 'aaibare' nagels. De versie van Ciaté is geweldig, maar jammer genoeg prijzig. Makeup Academy heeft een budgetproof variant te koop in vijf verschillende kleuren. Een goede budget variant of toch liever die van Ciaté? In dit artikel lees je mijn bevindingen. 





De kleur die ik heb gekocht heet 'Fluff and Cuddles' (te schattige naam!) en heeft een donkerpaarse kleur. Het potje is klein, maar het is een duurzaam product waar je lang mee vooruit kan.

Essentieel is een nagellak waardoor het poeder blijft plakken. Je kan gebruik maken van gekleurde lak, maar ik gebruik een doorzichtige topcoat van Catrice. Voor een zo mooi mogelijk effect gebruik ik ook een zachte kwast en een eyeliner kwastje. 

Ik was heel enthousiast over de fur-effect nails, totdat ik de eerste vinger erin dipte en dit zag... De vezels verdelen heel slecht en ze hopen zich op een plek op, waardoor er kale plekjes ontstaan. 

Na 30 seconden gewacht te hebben heb ik de overtollige vezels voorzichtig met de kwastjes weggehaald. Nadat het resultaat tegenviel, heb ik nog een tweede keer een topcoat laag aangebracht en weer mijn vinger erin gedipt. Met twee lagen wordt het er ook niet veel beter op en is dit het resultaat. 

Dit is het eerste product van Makeup Academy wat me echt tegenvalt. Fur-effect nails zijn sowieso niet heel makkelijk aan te brengen, maar dit effect is wel heel teleurstellend. Het poeder blijft nog geen uur mooi zitten. De Velvet Manicure van Ciaté is een stuk duurder, maar dan heb je tenminste wel prachtige furry nagels!

Fur-Effect Nails zijn te koop op de webshop van Makeup Academy voor £3.00 per potje. 

Lots of love,
Sofie