Home | Over mij | Contact

Vaseline Spray & Go Cacao Radiant

dinsdag 17 september 2013

Elke ochtend hetzelfde verhaal: haast, haast en nog eens haast. Alles moet binnen een korte tijd en vaak ook nog met een slaperig hoofd. Je huid goed verzorgen schiet er dan snel bij in. Vaseline heeft daar iets nieuws op bedacht, namelijk de Spray & Go. 


De Vaseline Spray & Go zit in een spuitbus van 190 ml. Het is best een grote bus, dus niet zo geschikt voor onderweg. Cacao Radiant is speciaal geschikt voor de droge huid. Huid dat droog is knapt snel op met het cacao-extract, omdat het van nature een hoog gehalte vitamine E bevat. Het laat de huid glanzen, heeft een zachte geur en werkt ontspannend. Door te sprayen kun je bodylotion snel en gelijkmatig over je lichaam aanbrengen. 

De sprays hebben een stratys 3tm multi-layer moisture systeem, een technologie die ervoor zorgt dat de huid direct gehydrateerd wordt bij de droge plekjes, waardoor de huidconditie zal verbeteren zonder dat er plakkerige bestanddelen op de huid achterblijven. 

De dop heeft een fijn systeem waardoor je de bus kan afsluiten en met een enkele draai weer kan openen, zodat het niet gaat lekken.

Het is het handigst om in een keer het hele lichaam onder te sprayen en daarna in te smeren. De lotion heeft een dunne substantie en trekt snel in, waardoor de huid niet plakkerig wordt. Mijn huid krijgt een glans en voelt lekker zacht en gevoed aan.

De lotion ruikt écht naar cacao. De geur vind ik lekker, maar wel aan de zoete kant en het blijft lang hangen. Jammer, want daardoor voel ik me wat ongemakkelijk omdat er zo'n zoete walm om mij heen hangt.


Een beginnersfout: als je van te dichtbij spuit krijg je een ophoping van lotion. Bij een afstand van 10 cm gaat het wel goed, maar wel is het zaak om goed te richten zodat niet het hele interieur onder komt te zitten. Dit gebeurde wel bij mij, waardoor ik na een uur opeens allemaal vlekken op mijn kast en spiegel ontdekte. Wat techniek is dus vereist :-)

Mijn eerste indruk was niet zo goed. Het concept leek me erg leuk, maar het goed richten is best lastig om onder controle te krijgen. Na een tijdje in gebruik moet ik zeggen dat ik de spray nu wel heel fijn en handig vind. De lotion doet meteen zijn werk. Het enige minpuntje vind ik de sterke geur. Hier raak je aan gewend, maar je moet er wel echt van houden. 
Naast de Cacao Radiant zijn er nog twee andere varianten: Aloe Fresh en Essential Moisture. De Cacao versie vond ik het lekkerst ruiken, maar als je van een wat subtielere geur houdt zijn deze twee geschikter. Vaseline Spray & Go is te koop bij verschillende drogisterijen voor € 6,89 per stuk. 


Lijkt het jou wat: bodylotion om te sprayen?

Lots of love,
Sofie