Home | Over mij | Contact

TAG | Back to school

zondag 8 september 2013

Het nieuwe schooljaar is voor de meesten gestart en daarom werd het tijd voor de back to school tag! Het is altijd even slikken om weer vroeg op te staan en te wennen aan het nieuwe ritme waar geen uitslapen, lol trappen en lekker doen waar je zelf zin in hebt bij horen. Maar eerlijk is eerlijk, na een korte periode van wennen is school toch altijd best wel leuk. 


Naar welke klas ga je?
Ik ga naar de tweede klas versneld Pedagogisch medewerker Jeugdzorg niveau 4. 

Wat is je minst favoriete vak en meest favoriete vak van school?
Ik vind talige, creatieve en vakken over de psyche en het omgaan met mensen altijd heel interessant. Oké dat omvat al een heel groot deel van de vakken, maar ik vind over het algemeen alles wel leuk. Daarom heb ik ook gekozen voor deze opleiding. Het minst leuke vak vind ik wiskunde. 

Wanneer moet je weer naar school?
Ik moet deze week beginnen, maar door ziekte en mijn lichamelijke conditie die heel slecht is mag ik jammer genoeg helemaal nog niet naar school. Ik hoop over een paar maanden weer halve dagen naar school te gaan, maar ik weet niet zeker of dit haalbaar is. 



Hoelaat word je wakker? 
Normaal word ik al rond 5 uur of half 6 wakker. Ik moet meestal rond half 9 op school zijn, maar de aansluiting van de treinen en bussen in Utrecht laat vaak de wensen over, dus ik ben lang met reizen bezig. 

Hoelang doe je erover om je klaar te maken voor school?
Ik doe er best een tijdje over. Mijn tas heb ik de avond ervoor al ingepakt, maar meestal vergeet ik nog dingen. Ik doe er wel een uurtje over om me aan te kleden en helemaal tevreden over mijn make-up te zijn. Daarnaast wil ik altijd eerst even rustig en relaxt wakker kunnen worden. 


Waar heb je zin in dit jaar? 
Dat ik weer lekker kan leren! Maakt niet uit of ik op school zit of thuis een studie doe, maar ik vind het heel fijn om te studeren en daarmee bezig te zijn. Ik ben geen nerd, maar naar school gaan heb ik nooit vervelend gevonden. 



Waar koop jij je schoolspullen?
Ik koop mijn schoolspullen altijd bij de Action, Hema en V&D. 

Broek of rok?
Naar school draag ik nauwelijks rokjes, maar altijd broeken.

Rugzak of handtas? 
Met een rugzak val ik om! Ik kan echt geen evenwicht houden met een tas met boeken op mijn rug, haha. Ik hoef gelukkig niet zoveel boeken mee te slepen dat ik een rugzak nodig heb. Ik heb een grote paarse handtas met handige vakjes waar alles in past. 




Drie musthaves voor school
Voor mij komt op de eerste plaats heel veel pennen en potloden te staan. Bij mij blijken ze altijd opeens pootjes te hebben of spontaan op te zijn. Een kladblok om aantekeningen te maken en een leesboek of tijdschrift voor een tussenuur of stiekem bij een saaie les zijn ook musthaves. 

Beste tip voor school
Je enthousiasme en een goede werkhouding tonen zijn belangrijker dan goede cijfers halen. 

Welke agenda heb je? 
Geen een. Het lukt me eerlijk gezegd nooit om een agenda bij te houden dus daarom koop ik er nooit een. 




Vind jij het leuk dat school weer is begonnen of kan de zomervakantie niet lang genoeg voor jou duren?

Lots of love,
Sofie