Home | Over mij | Contact

DIY | Make-up remover

woensdag 15 mei 2013

Make-up removers bevatten vaak veel chemische ingrediënten waardoor je snel last kan hebben van een droge en geïrriteerde huid. Met deze fijne en simpele Do it Yourself kan je gemakkelijk je eigen make-up remover maken die heerlijk zacht en rustgevend is voor je huid. 



De twee belangrijkste ingrediënten zijn Aloë Vera water en Extra Virgin olijfolie. Aloë Vera bevat mineralen, vitamen, amino zuren, enzymen en salicyl zuur. Allemaal super goed voor je huid! Dit wondermiddel is gewoon te koop in de supermarkt. Olijfolie klinkt niet fijn om op jezelf te smeren, maar je huid wordt er juist extra zacht door en verwijdert onzuiverheden. 

Daarnaast heb je ook een leeg flesje en wattenstaafjes nodig. Gebruik echt een flesje waarin je kan mixen, want dit is nodig met de olijfolie. 
Vul het flesje voor 2/3 met Aloë Vera water en doe daarna de olijfolie erbij. Hierboven zie je wat ongeveer de goede verhouding moet zijn. Mix de beide ingrediënten goed met elkaar door een minuut lang te schudden. 


Nu nog met make-up, maar...


Laat het watje even op de plek rusten zodat het goed zijn werk kan doen en veeg dan de make-up weg. Mijn waterproof mascara en eyeliner gaan er moeiteloos af. 

Blush en foundation

Heerlijk zo make-up loos ;-) Binnen no-time en zonder boenen is het make-up van mijn gezicht verdwenen. De olijfolie maakt mijn huid helemaal niet vettig, maar juist heel zacht. 

Ik heb al een hele bunch aan removers geprobeerd, maar mijn gevoelige huid raakt er steeds geïrriteerd door. Met deze remover is dat eindelijk niet het geval! De make-up remover is gewoon nog te hergebruiken. Let wel op dat de verhoudingen blijven kloppen en dat je het flesje bij gebruik regelmatig schudt. 

Heb jij al eens je eigen make-up remover gemaakt?

Lots of love,
Sofie