Home | Over mij | Contact

Catrice LE Candy Shock oogschaduws en lipstick + look

zondag 7 april 2013

De producten van de Candy Shock collectie zijn geïnspireerd door de vrolijkheid van de kermis. Lieve pasteltinten en zoete geurtjes; kortom dingen waar je blij van wordt. De eerste producten die ik uit deze collectie voor jullie review is de lip balm stick en de oogschaduws. 






De lip balm stick heet C02 Sugar Shock. Het design van het omhulsel vind ik vrij saai, maar hierdoor valt de opvallende stick wel gelijk op. Het heeft een transparant jasje met een gekleurde kern. De lip balm sticks zijn een combinatie van twee kwaliteiten: intense verzorging en een vleugje kleur. Voor zachte en zoete lippen met een lichte glans. 



Gelijk als ik de lip balm stick omhoog draai ruik ik de zoete geur van een suikerspin. Ik hou wel van zoete geurtjes, alleen dit is écht suikerzoet. De lipstick ziet er een beetje jelly uit. De gekleurde kern vind ik ontzettend gaaf en leuk bedacht. Het werkt ook echt, want in vergelijking met normale lipsticks voel ik gelijk het verzorgende aspect. 


Het kleurtje is lief licht roze met een beetje shimmer. Het is echt meer een lippenbalsem met een roze tint als een lipstick. 


De roze-grijze oogschaduw heet C01 I Scream: Ice Cream! en de koper met zilvere oogschaduw heet C03 - Bring Me Peach. Ik vind de kleurcombinaties goed gekozen. Roze en grijs matchen mooi en hoewel ik niet zo snel voor de combi van koper en grijs zou kiezen, zijn het ook bij elkaar mooie tinten. 



De oogschaduws hebben lichte pastel tinten met een textuur die lijkt op die van een suikerspin. Je kan zelf de intensiteit van de kleur bepalen. Licht wanneer het droog wordt aangebracht of intens met of zonder metallic effect wanneer je het nat aanbrengt. 



Links C01 I Scream: Ice Cream!  rechts C03 - Bring Me Peach droog en nat. De pigmentatie is vooral nat geweldig. Ze hebben beide een metallic afwerking, wat ik minder mooi vind. Bij de grijze kleur is het roze het meest zichtbaar droog en nat wordt het echt grijs. Bij peach blijft het droog en nat allebei peach. 


De look. Bij de oogschaduws viel me gelijk op dat ik ze door de zachte structuur niet zo fijn vind. Het brengt heel poederig aan en daardoor heb ik snel last van fall out. 


Grijs en peach vind ik een best lastige combi, maar het kan wel. De grijs-roze kleur heb ik eerst droog en daarna nat aangebracht voor een mooie dekking. De peachy kleur daarboven droog aangebracht en geblend. 


De lip balm stick met kleine schattige glittertjes.



Vooral de lipstick vind ik heerlijk doordat mijn lippen echt zo zacht als een suikerspin worden. De oogschaduws vind ik mooi, maar niet zo goed tot hun recht komen door de poederigheid. Daarbij gaat er veel kleur verloren door de metallic afwerking. De pigmentatie is bij beide goed, zoals we van Catrice gewend zijn.  Ben je ook benieuwd naar de nagellakken uit de Candy Shock collectie? Hou de site goed in de gaten want die komen ergens deze week online. 


Soft baked eye shadow is te koop voor €3,90 en de lip balm stick kost €3,99 en is verkrijgbaar bij de Kruidvat tot half mei 2013. 

Lots of love, 
Sofie