Home | Over mij | Contact

Mijn eerste tattoo is een feit!

dinsdag 5 februari 2013

Jeeeuj! Afgelopen zaterdag was het dan toch eindelijk zo ver: mijn eerste tattoo werd gezet. Wat een heerlijke adrenaline kick geeft dat zeg! Benieuwd naar het resultaat? Lees dan verder. 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen.




Na lang zoeken had ik eindelijk een fijne tattooshop gevonden die mij op mijn leeftijd wil tatoeëren. Ik ben getatoeëerd bij Magic Tattoo in Utrecht. Daar is zaterdag de dag voor kleine tattoo's zonder afspraak. Rond half een werd mijn ontwerp verder uitgetekend, en anderhalf uur later was het dan eindelijk zo ver. 


Een kwartier later staat het voor altijd op mijn arm: het NEDA teken met een vogel. De lijntjes deden wat pijn, maar het inkleuren vond ik zelfs wel een lekker gevoel. Mijn vriend was nog zenuwachtiger als ik en durfde bijna niet te kijken haha, echt schattig. Ik had verwacht dat het echt verschrikkelijk pijn deed, maar nee hoor; i just kept smiling! 



Het gevoel is vergelijkbaar met epileren, maar dan tien keer erger. De pijn achteraf vind ik veel vervelender. Bij mij 'trekt' de tattoo een beetje, en je hebt natuurlijk constant het gevoel dat je een blauwe plek op je arm hebt. Gelukkig wordt dit gevoel naarmate de week vordert steeds minder.

Het resultaat...



Dit is het NEDA teken, dat staat voor genezing/overwinning van een eetstoornis. De vogel staat voor vrijheid en loslaten. De krasjes moet gras voorstellen, zodat het lijkt alsof de vogel opstijgt. Ik hoop dat de tattoo mij motiveert en dat ik hierdoor het laatste stukje van de anorexia los kan laten. Ik heb het op een plek laten zetten waar ik hem zowel kan verbergen als kan laten zien. 


Ik heb mijn tattoo bij Dick de Wit's Magic Tattoo gezet in Utrecht. Naar mijn mening een van de beste tattooshops in de omgeving. Op zaterdag kwamen er alleen maar jongere meiden waardoor ik me ook gemakkelijker voelde en de sfeer prettig was. Het is allemaal heel professioneel en ik ben super blij met het resultaat! 


Wat vinden jullie van de tattoo? 

Lots of love,
Sofie