Home | Over mij | Contact

Just the little things in life...

zondag 6 januari 2013

Welke kleine dingen in het leven maken jou gelukkig? De geur van zelfgebakken brood in de ochtend, oude herinneringen ophalen met je vrienden, lekker in een schoon bed kruipen na een vermoeiende dag... We realiseren het ons eigenlijk niet, maar juist deze kleine, eigenlijk normale dagelijkse momenten maken het leven leuk. Op Tumblr kwam ik de blog 'JustLittleThings' tegen, met tekst plaatjes van kleine dingen die we zouden moeten waarderen. Ik heb er een paar op een rijtje gezet die op mij van toepassing zijn. 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de opmerkingen wel te kunnen zien of op een opmerking te plaatsen. 




 

Dit gebeurt eigenlijk niet zo vaak, want voor mijn leeftijd heb ik niet zo'n voor de hand liggende muzieksmaak. Ik hou namelijk van muziek die ver voor mijn tijd is gemaakt, zoals bijvoorbeeld The Beatles, The Monkees, Nina Simone en Aretha Franklin. Tuurlijk luister ik ook gewoon naar de muziek van tegenwoordig, die ik ook erg goed kan vinden. Ik heb maar een vriend die ook van oudere muziek houdt, maar voor de rest ben ik eigenlijk nooit iemand tegengekomen waarmee ik mijn muzieksmaak kan delen. 

 

Ik heb best wel een harde lach. Ik lach veel, en vaak ook nog om de meest stomme dingen. Ik steek vaak mensen aan door mijn uitbundige gelach. Soms moet ik me echt inhouden, want ik weet dat het ook erg irritant kan zijn. Gelukkig wordt er wel vaak tegen me gezegd dat mensen door mijn lach opgevrolijkt worden. Ik blij, andere mensen ook blij :)

 

Als mijn vriend en ik elkaar weer zien, dan hebben we altijd zo'n moment dat we elkaar een tijdje verliefd aankijken. Dat is echt een van de momenten waar ik zo naar uit kan kijken. Het is voor mij echt een teken dat we nog steeds verliefd op elkaar zijn. Tja, het is best zoetsappig, maar voor mij is het echt een onmisbaar moment in de week geworden. 


Dit is een erg zeldzame, haha. Maar toch, als het dan een keer wél lukt om een voldoende te halen voor een toets, dan is dat gevoel echt geweldig. Ik ben niet goed in dingen uit mijn hoofd leren en ik heb last van faalangst. Maar soms wil het me wel lukken om een goed cijfer te halen. Mijn week kan dan echt niet meer op. 


Dit heb ik vaak bij mijn moeder en mijn beste vriendin. Omdat we elkaar zo goed kennen, denken we soms hetzelfde. We kunnen elkaars zinnen soms moeiteloos aanvullen en afmaken. Soms wordt het zelfs een beetje eng, maar over het algemeen is dit erg fijn. 


Deze tekst is zeker op mij van toepassing. Ik heb een moeilijke maat (lees: ik ben klein en smal), dus maten voor volwassen vrouwen pas ik zelden. Als ik dan iets erg leuks heb besteld, het komt uit de vrouwen collectie én het past ook nog goed, dan kan mijn dag niet meer stuk. Heerlijk dat het direct past en je ook nog eens de verzendkosten niet voor niets hebt betaald ;)


Wat zijn de kleine dingen in het leven wat jullie gelukkig maakt?

Lots of love,
Sofie