Home | Over mij | Contact

Japanese Cherry Blossom Bodyspray van The Body Shop

zondag 18 mei 2014

Ik ben niet een persoon die van hele sterke parfum bij mezelf houdt. Bodysprays zijn dus echt ideaal voor mij; ze zijn subtiel van geur en niet zo overheersend. De kersenbloesem is in Japan altijd een symbool geweest van schoonheid en elegantie. Een geur die vrouwelijk is. Ik vind het een heerlijke geur, die denk ik bij iedereen wel past. 





De bodyspray zit in een slank en langwerpig flesje met spuitmond. Het design is perfect afgestemd op Japan en de kersenbloesem. Echt een mooie flacon voor op je make-up kastje. Geproduceerd met 100% Community Fair Trade-alcohol uit Ecuador. Het flesje bevat 100 ml. 

Ingrediënten: Alcohol Denat. (gedenatureerde ethanol), Aqua (water), Parfum, Hexyl Cinnamal, Linalool, P PEG-40 Hydrogenated Castor Oil (geharde wonderolie), Alpha-Isomethyl Ionone, Citronellol, Hydroxycitronellal, Limonene (Fragrance Ingredient), Geraniol (geraniol), Benzyl Benzoate (vitamine E), Denatonium Benzoate.



De geur ruikt inderdaad heerlijk naar kersenbloesem. Helemaal niet te zoet, maar meer een mix van bloemig, fris en fruitig. Ik ruik het zoete van de fuji appel en het bloemige van twee andere topnoten. Het is een vrouwelijke geur, waarbij je gelijk aan de lente en zon moet denken. 

Uit het flesje is het best zoet, maar op de huid wordt de geur wat zachter. Als ik hem 's ochtends opspuit, blijft de geur ongeveer twee uur goed hangen. Dat is natuurlijk wel typerend voor een bodyspray; de geur is minder aanwezig en vervaagt daardoor ook sneller.

Ik ben heel blij dat deze geur in de Bodyspray lijn van The Body Shop zit. Het is misschien wel mijn favoriete geur die ik van The Body Shop ken! Tevens is dit een soort geur die goed op te bouwen en prima te combineren is met de andere producten uit de Japanese Cherry Blossom-lijn. De shower gel en body lotion heb ik ook, die gebruik ik vaak samen. Klinkt misschien als een overkill aan kersenbloesem, maar het is juist heerlijk en past goed bij elkaar.


De Japanese Cherry Blossom Bodyspray is te koop in de winkels van The Body Shop en in de webshop voor € 12,50 

Heb jij al eens aan de kersenbloesem lijn van The Body Shop geroken? 

Lots of love,
Sofie