Home | Over mij | Contact

Essence My Skin Mattifying Cleansing Gel

donderdag 22 mei 2014

Vanaf mei 2014 is het Essence My Skin assortiment weer verkrijgbaar met nieuwe producten, verbeterde formules en een fris design. De lijn reinigt en verzorgt de huid en is afgestemd op verschillende huidtypen. Ik heb twee nieuwe producten toegestuurd gekregen en review in dit artikel de Mattifying Cleansing Gel voor de gecombineerde huid.







De gel zit in een grote (aan deze inhoud kunnen veel merken een voorbeeld nemen!) tube van 150 ml. Het design is vrolijk en herkenbaar door de paarse kleuren. Alle Essence My Skin producten zijn dermatologisch getest en vrij van siliconen en parabenen.


De Mattifying Cleansing Gel bevat lychee-extracten en blauwe druivenpitolie die milde verzorging bieden en een stralende huid moet geven. Deze ingrediënten in combinatie met panthenol verfijnt de poriën en ontdoet de huid van overtollig talg. 



Breng de gel aan op een vochtige huid, masseer het tot een licht schuim ontstaat en spoel af met lauw water. De gel is mild en dun van substantie. 

Het ruikt fris, maar wel een beetje chemisch. Dat komt denk ik door de mix van druivenpitolie en lychee-extracten, dat het wat overheersend maakt. Gelukkig verdwijnt de sterke geur snel als het ingetrokken is. De gel voelt verder fijn aan op mijn huid. 


De Mattifying Cleansing Gel zegt de huid diep tot in de poriën te reinigen en make-up en vuil te verwijderen. Het doet zeker zijn werk, maar ik vind het een milde reiniger die voldoende effect geeft, maar niet heel diep reinigt. Als je echt een reiniger zoekt die sterker reinigt, dan zou ik je deze niet aanbevelen. Voor een huid met niet tot weinig onzuiverheden is dit een prima gel. 

De Essence My Skin Mattifying Cleansing Gel is bij Kruidvat en Trekpleister verkrijgbaar voor € 2,29. 


Gebruik(te) jij weleens reinigingsproducten van Essence?

Lots of love,
Sofie