Home | Over mij | Contact

L'Oreal Paris Sublime Soft reinigingsmelk en Micellair water

maandag 31 maart 2014

Vandaag een review over twee reinigingsproducten van L'Oreal. Ik schrijf nooit zoveel over make-up removers, terwijl het een heel belangrijk onderdeel is van je routine als je make-up gebruikt. Ik kan alvast verklappen dat beide producten van L'Oreal heel fijn zijn, maar welke is het meest aan te raden voor welk type huid en behoefte? 





L'Oreal Paris Sublime Soft Verzachtende Reinigingsmelk 


Deze reinigingsmelk is een witte, dikkere crème die de huid reinigt en op een zachte manier make-up van gezicht en ogen verwijdert. De formule hydrateert en kalmeert de huid. Het is geschikt voor de droge en gevoelige huid. Na gebruik voelt mijn huid zacht en gereinigd aan. Het trekt niet en voelt fijn. 

De creme is wat dikker van substantie en heeft een witte kleur. Er zijn ongeveer vier toefjes nodig om alle make-up goed van mijn gezicht te verwijderen, ik vind dat wat aan de hoge kant.


De Sublime Soft verzachtend Micellair Water verwijdert make-up en onzuiverheden snel en gemakkelijk. Dit spul is een stuk sterker dan de reinigingsmelk. Het werkt verzorgend en is zelfs geschikt voor de gevoelige huid doordat het een zachte werking heeft. De make-up remover is hypo allergeen, parfum- en alcoholvrij. 

Het Micellair water is doorzichtig en heeft een dunne substantie. Een a twee keer opnieuw opbrengen is voldoende om al de make-up van mijn gezicht te verwijderen.

Tijd voor de vergelijking! Ik heb twee dikke lijnen met de waterproof eyeliner van Miss Sporty (een goede eyeliner) getrokken. 

Het resultaat na een keer vegen. Boven de reinigingsmelk en onder Micellair water. 

Na drie keer vegen. De Micellair make-up remover is iets beter in het verwijderen van make-up en laat minder zwarte vegen achter. 


Het Micellair water heeft veel voordelen en werkt krachtiger, al krijg ik er wel sneller een trekkerige en kriebeligere huid van. Mijn oog make-up haal ik er sowieso niet vanaf met dit product, want daarvoor vind ik de reinigingsmelk fijner. Het verwijdert naast make-up ook echt het vet en vuil.  De reinigingsmelk is zachter van werking en daarom duurt het ook wat langer voordat het make-up helemaal weghaalt. Voor oog make-up is het vooral fijn, omdat het totaal niet prikt en heel mild is. 

Beide producten zijn super, verwijderen de make-up goed en mijn huid voelt na gebruik zacht aan. Voor meiden die niet een super gevoelige huid hebben en wat meer make-up dragen, is de Micellair remover echt een aanrader. Voor diegenen met een gevoelige huid of die wat minder make-up dragen, is de reinigingsmelk fijn. 


De Sublime Soft Verzachtende Reinigingsmelk kost € 4,67 en de Sublime Soft Verzachtende Micellair Water kost € 7,99 en zijn verkrijgbaar bij diverse drogisterijen. 

Verwijder jij elke avond de make-up van je gezicht, of vergeet je het ook weleens?

Lots of love,
Sofie