Home | Over mij | Contact

Mijn meest beluisterde nummers van deze week #3

donderdag 6 februari 2014

Elke dag luister ik muziek. Muziek raakt me of maakt me blij, doet me denken aan vroeger of maakt herinneringen in me los.  Net dat ene deuntje kan mijn hele dag weer goed maken. In dit artikel mijn top 6 van mijn meest beluisterde nummers van deze week.

Image and video hosting by TinyPic 



Maria Mena - Homeless Dit nummer is na zo vaak geluisterd te hebben nog steeds ontroerend. De stem van Maria vind ik sowieso onwijs mooi en indrukwekkend, maar dit liedje maakt echt wat in mij los. Niet alleen haar stem en de muziek, maar ook de tekst is prachtig en heeft veel betekenis. 



Bastille - Things we lost in de the Fire Ik luister dit nummer nu al een paar weken en kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Het is echt een power nummer, die me elke seconde boeit. Meer kan ik er niet over vertellen, je moet het echt luisteren. Ah, ik denk dat ik echt een beetje verliefd aan het worden ben op de stem van Bastille. 



Bastille - Of the night Had ik al verteld dat ik helemaal fan ben van Bastille :p Dit is hun meest nieuwe hit. Ik vind het een magisch nummer, gebaseerd op Rhythm is a Dancer. Ik vind de techniek die ze bij de stemmen toepassen heel gaaf en sowieso is het eenveel beter alternatief voor dat andere nummer. 



Muse - Feeling Good Dit lekkere rock nummer paste echt bij de afgelopen week, want.. ik voelde me goed! De opbouw is super, door eerst heel klein te beginnen en daarna de gitaren die beginnen te spelen. Ik luisterde het afgelopen week 's ochtends toen ik richting school ging, want hierdoor was ik gelijk goed wakker. 


Kesha ft. Will.i.am - Crazy Kids Ik moet toegeven dat ik eigenlijk helemaal niet houd van Kesha's muziek, maar dit nummer maakt me vrolijk en doet me denken aan de lente. Het gaat écht helemaal nergens over haha, maar het gefluit en het duo Kesha en Will.i.am vind ik heel leuk. 

 

Pop Danthology - 2013 Mashup Ik kan nog niet helemaal afscheid nemen van 2013. Maar dat maakt helemaal niet uit, want door deze mashup met 68 songs flitst 2013 in vijf minuten (!) voorbij. Jammer dat het nog niet op Spotify staat, want daar kijk ik echt naar uit. Deze 2013 mashup vind ik de beste, omdat het een geweldige timing heeft en alle nummers die voorbij komen zijn echt top. 

Welk nummer heb jij helemaal plat gedraaid deze week?

Lots of love,
Sofie